۱۳۹۵ اسفند ۳۰, دوشنبه

یکتا فهندژ سعدی جهت اجرای حکم به زندان منتقل شد


عکس ‏‎Bahainews‎‏


 یکتا فهندژ سعدی شهروند بهایی ساکن شیراز روز شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ جهت اجرای حکم۵ سال محکومت خود به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز وی در خرداد ماه امسال در دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری محکوم گردید که در پی اعتراض به این حکم در شعبه ۱۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس به ۲ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی تقلیل یافت.
به گفته یک منبع مطلع " پیش از انتقال این شهروند بهایی به زندان به خانم فهندژ حکم را ابلاغ نکرده بودند و در زمان انتقال نیز فرصت بسیار کمی جهت جمع آوری وسایل شخصی به وی دادند."

این شهروند بهایی پیشتر نیز در سال ۱۳۹۰ برای اولین بار به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور به مدت ۳ ماه بازداشت بود اما اتهامات وی در دادگاه تجدید نظر رد و وی تبریه شد اما در بازداشت دوم در تاریخ اسفند ۱۳۹۳ این اتهامات مجدد تکرار شد و هم اکنون به همین اتهام به پنج سال زندان محکوم شده است.
یکتا فهندژ سعدی همچنین در تیرماه ۱۳۹۵ نیز برای بار سوم توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت شد و پس از تفتیش منزل وی را به مدت ۸۱ روز در بازداشت انفرادی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز معروف به پلاک ۱۰۰ نگهداری کردند وبا قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد شد .
به گفته یک منبع مطلع همچنان پرونده سوم این شهروند بهایی در دادسرا می باشد.

بازداشت و اجرای حکم شهروندان بهایی در ایام تعطیلی نوروز طی سالهای اخیر در شهر شیراز و دیگر شهرها بارها تکرار شده است.

صدها نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر