۱۳۹۶ فروردین ۲, چهارشنبه

سعید جوکار؛ بیستمین ماه حبس و محرومیت از حق مرخصی



سعید جوکار، فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس که در بیستمین ماه حبس خود به سر می‌برد، تاکنون از حق مرخصی محروم بوده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سعید جوکار، فعال حقوق بشر که به تحمل ۲۴ ماه حبس محکوم است، علیرغم سپری کردن بیست ماه حبس تاکنون به مرخصی اعزام نشده و در حال حاضر برای دومین سال متوالی نوروز را در زندان اوین می‌گذراند.
گفتنی است، مقامات قضایی و ضابطین سپاه با درخواست آزادی مشروط سعید جوکار پس از گذشت بیش از نیمی از دوران محکومیت، مخالفت به عمل می‌آورند.
طبق قانون مجازات اسلامی زندانیان می‌توانند بعد از تحمل یک‌سوم از حبس خود از امکان آزادی مشروط استفاده کنند که این شرایط برای این فعال حقوق بشر به دلیل دخالت‌های غیرقانونی بازجویان به تأخیر افتاده است.
سعید جوکار، متولد ۱۳۶۶، فعال حقوق بشر و از هم‌پرونده‌ای‌های امید علی‌شناس، آتنا دائمی، آتنا فرقدانی و آرش صادقی در هفتم شهریورماه سال ۹۴ بازداشت و به بند دو الف سپاه پاسداران منتقل شد.
او پس از یک ماه بازجویی در انفرادی دو الف از سوی قاضی مقیسه به تحمل ۲۴ ماه حبس تعزیری محکوم و به بند ۸ زندان اوین منتقل گشت.
عمده فعالیت‌های این زندانی سیاسی و فعال حقوق بشر مخالفت با حکم اعدام در ملاعام به دلیل ترویج خشونت در جامعه است. وی فعالیت‌هایش را از طریق وبلاگ‌نویسی و تهیه طرح‌ها و پوسترهای گرافیکی و انتشار آن‌ها در فضای مجازی انجام داده است.
پدر سعید از فرماندهان بازنشسته سپاه و جانباز جنگ تحمیلی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر