۱۳۹۶ فروردین ۱۰, پنجشنبه

اعلام اعتصاب غذای جعفر اقدامی در اعتراض به بازرسی نامتعارف خانواده‌ها و کودکان در زمان ملاقات



جعفر اقدامی، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر، در اعتراض به بازرسی نامتعارف خانواده‌ها و کودکان خردسال از روز گذشته نهم فروردین‌ماه دست به اعتصاب غذا زده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، جعفر اقدامی، زندانی سیاسی، در اعتراض به رفتار ناشایست و بازرسی نامتعارف خانواده‌ها و کودکان خردسال از روز گذشته برای مدت سه روز اعلام اعتصاب غذا کرده است.
این زندانی سیاسی رفتار فعلی مأموران با کودکان را موجب ترس و وحشت کودکان دانسته و از مسئولین خواستار اعمال قانون و رفتاری انسانی با خانواده‌های زندانیان شده است.
جعفر اقدامی که سابقه بازداشت متعددی دارد، در آخرین مورد، در هشتم شهریورماه ۱۳۸۷، پس از شرکت در مراسم سالگرد قربانیان دهه شصت در خاوران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به پنج سال زندان محکوم شد که این حکم پس از اعتراض دادستانی در مرحله‌ی تجدیدنظر به ده سال افزایش یافت.
این فعال سیاسی در تیرماه ۱۳۷۸ و همزمان با اعتراضات کوی دانشگاه، از سوی نیروهای لباس شخصی دستگیر و به زیرزمین ساختمان ژاندارمری الغدیر (نام قدیم مرکز) منتقل شد و پس از یک ماه با تودیع کفالت آزاد شد. وی در سال ۱۳۸۰ نیز به دلیل فعالیت‌هایش از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به ۶ سال زندان محکوم شد و پس از پایان حبس در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر