۱۳۹۵ اسفند ۲۹, یکشنبه

رجایی شهر؛ اعتصاب غذای یک زندانی در اعتراض به مدیریت ناکارآمد و بی قانونی زندان



یک زندانی عادی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به فساد و ناکارآمدی مسئولین زندان رجایی شهر و ممنوع‌الملاقاتی خود از تاریخ ۱۱ اسفندماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، یک زندانی عادی محبوس در زندان رجایی شهر با هویت احمدی، طی نامه‌ای سرگشاده از مشکلات موجود در این زندان سخن گفته و اعلام کرده است که از تاریخ یازدهم اسفندماه در اعتراض به این بی‌قانونی و ممنوع‌الملاقات شدن خود اقدام به اعتصاب غذا کرده است.
متن نامه این زندانی که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می آید:
سؤالی که در ذهن من و تمام زندانیان رجایی شهر وجود دارد این است که آیا آقای مردانی یک فرد مدیر تحت امر است که بایستی یک مجموعه را بگرداند یا قانون‌گذار این مجموعه است؟ اینکه تصمیم بگیرد به کسی ملاقات بدهد یا ندهد؟
اگر قانونی وجود ندارد پس چرا ما در زندانیم؟ در بی‌قانونی زندان معنی ندارد. اگر در چارچوب قانون زندانی‌شده‌ایم پس این چه وضعیتی است؟
وی دیکتاتور خودرایی است که از زندانیان پول می‌گیرد. به بهانه‌های مختلف از طریق کادر زندان از زندانیان پول دریافت می‌کند. مثلاً برای من انتقالی به سالن دیگری می‌نویسند اگر یک سکه نیم بهار به یکی از کارمندان بدهم با مردانی صحبت می‌کند و این انتقال لغو می‌شود. به نظر شما این دو نفر دستشان در یک جیب نیست؟
علی صورتگر، یک زندانی اینجا بود که به خاطر ۱۲ میلیون تومان مانده بود و یک سال بود آزاد نمی‌شد. بعد از ۱۴ الی ۱۵ سال حبس به خاطر ۱۲ میلیون از آزادی‌اش جلوگیری می‌شد. هفته گذشته خودش را دار زد و جان سپرد. آیا مددکاری نمی‌توانست کمکش کند؟
در این انتقال‌های اجباری، تعداد زیادی از زندانیان در اعتراض اقدام به خودزنی و خودکشی کرده‌اند. یکی از زندانیان خودش را دار زد، زنده ماند ولی مهرهایی گردنش فاصله پیدا کرد.
یک‌بار برای بازسازی اتاق عمل بهداری زندان پول جمع کردند اما هیچ تغییری در بهداری به وجود نیامد. اتاق فیزیوتراپی تعطیل شده بود چون دکتر نداشت و داخل آن دستگاه‌های بدن سازی برای کارمندان گذاشتند.
فروشگاه بی‌کیفیت‌ترین اجناس را آن هم محدود می‌آورد. وقتی زندانیان درخواست خرید از بیرون می‌دهند. غیرازاینکه این اجناس با قیمت چند برابر می‌آید یک کمیسیون جداگانه‌ای دو برابر مقدار مبلغ خرید بایستی پرداخت شود. آیا تعاون زندان سهم آقای مردانی را نمی‌دهد؟
برای حفاظت کل زندان‌ها نامه نوشته‌ایم چندین بار، نامه به بیرون نمی‌رود. این نامه به‌صورت غیرقانونی نگه داشته می‌شود. و درنهایت می‌گویند برای مرجع قضایی فرستاده می‌شود. ما به حفاظت نامه نوشته‌ایم و نه مرجع قضایی، آیا ایشان حاکم شرع است؟ چه کاره است که صلاح ندانسته نامه ما به حفاظت کل برود؟
می‌خواهم بدانم من زندانی قانون هستم یا زندانی آقای مردانی؟ من از یازدهم اسفندماه در اعتصاب غذا هستم. تا هجدهم آب هم نخوردم. هجدهم حالم بد بود و مرا به بهداری بردند. وقتی بهوش آمدم دیدم سرم وصل کرده‌اند که از تزریقش جلوگیری کردم و اعتصاب‌تر را ادامه داده‌ام. تا پای مرگم ایستاده‌ام. مسئولین زندان به من گفته‌اند برای عید اعتصابت را بشکن و بعد از عید دوباره شروع کن چون در زمان عید کسی اینجا نیست به کارت رسیدگی کند و می‌میری.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر