۱۳۹۶ فروردین ۹, چهارشنبه

تلفات ترافیکی در نوروز ۹۶: هر ۷۱ دقیقه یک نفر در جاده‌ها می‌میرد



جانشین فرمانده ناجا با اشاره به تلفات ترافیکی در نوروز امسال گفت: علی رغم کاهش‌ تلفات، هر ۷۱ دقیقه یک نفر در جاده‌های کشور جان خود را بر اثر تصادفات از دست می‌دهد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اسکندر مؤمنی، روز چهارشنبه ۹ فروردین گفت: “امارهای بدست آمده نشان می‌دهد که متأسفانه هر ۷۱ دقیقه یک نفر درجاده‌های کشور براثر تصادفات ترافیکی فوت می‌کنند و این درحالی بود که این آمار در سال گذشته هر ۶۰ دقیقه یکبار بود؛ ولی باید بدانیم کشته شدن حتی یک نفر درجاده‌ها امری بسیار تکان دهنده است.”
رادیو فردا در این خصوص نوشته است: تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، نیز روز چهارشنبه بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که تعداد کشته‌های حوادث رانندگی در نوروز ۹۶، نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش یافته است.
وی اعلام کرد که سرعت غیرمجاز عامل ۲۳ درصد تصادفات و سبقت غیرمجاز عامل ۱۸ درصد از تصادفات نوروزی بوده است.
محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه ایران، نیز تعداد کشته‌های حوادث رانندگی از آغاز سفرهای نوروزی تا روز ۸ فروردین را ۱۹۵ نفر اعلام کرده است.
پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور، نیز روز چهارشنبه خبر داد که از ابتدای سفرهای نوروزی ۲۲ هزار و ۵۰۸ مصدوم تصادفات رانندگی به بیمارستان منتقل شدند.
همه ساله و در ایام نوروز تعداد سفرها و همچنین حوادث رانندگی افزایش پیدا می‌کند.
روز جمعه ۴ فروردین، دو تصادف زنجیره‌ای در اتوبان شهید شوشتری (مشهد- باغچه و بالعکس) و یک تصادف زنجیره‌ای در جاده چناران به قوچان رخ داد.
در تصادف‌های اتوبان شهید شوشتری بیش از ۱۳۰ خودرو با یکدیگر تصادف کردند، تصادفی که جان یک کودک خردسال به نام مهسا دولت‌آبادی را گرفت و ۸۹ نفر دیگر را روانه بیمارستان کرد. علت وقوع این حادثه «مه غلیظ» اعلام شده است.
پس از این رخدادها، دادسرای این استان رئیس پلیس راه و مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی را احضار کرد.
بر پایه آمار نیروی انتظامی، در نوروز گذشته، ۴۰۸ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده و ۶ هزار و ۱۳۸ نفر مجروح شده بودند.
همچنین بر اساس گزارشی که خبرگزاری ایسنا به نقل از آمار پزشکی قانونی منتشر کرده است، ۹۶۸ نفر در نوروز ۹۴ در حوادث رانندگی کشته شدند که نسبت به نوروز پیش از آن ۱۰٫۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
پیش از این پژوهشکده بیمه مرکزی ایران اعلام کرده بود در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین مرگ و میر در جاده‌ها را دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر