۱۳۹۵ اسفند ۱۸, چهارشنبه

شرط صداوسیما برای پخش صدای استاد شجریان؛ «شجریان از مواضع خود برگردد»



معاون صداوسیما درباره پخش صدای استاد شجریان از تلویزیون گفت: اگر ایشان از مواضع خود بعد از انتخابات ۸۸ بازگشته ما صدای ایشان را پخش می‌کنیم.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، مرتضی میرباقری امروز در حاشیه نشست خبری مدیران شبکه‌های مختلف صداوسیما درباره روند برنامه هفت گفت: ما علاوه بر برنامه هفت، برنامه‌های دیگری همچون چشم شب روشن و سینما دو داریم که دیدگاه‌های متفاوتی دارند اما بازهم معتقدیم باید برخی رویه‌های برنامه هفت اصلاح شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا صداوسیما به موفقیت فرهادی نپرداخت، افزود: ما همان زمانی که خبر منتشر شد در برنامه فرمول یک خبر را پخش کردیم و در برنامه‌های مختلف هم که همچنان ادامه دارد به این خبر و موفقیت پرداختیم.
معاون سیما درباره ادامه پخش نشدن صدای استاد شجریان از صداوسیما هم گفت: محمدرضا شجریان بعد از انتخابات ۸۸ برای خودش یک منعی قرار داد که ما نمی‌توانیم صدایش را پخش کنیم. اگر ایشان از مواضع خود بعد از انتخابات ۸۸ عدول کرده و بازگشته باشد و آن را اعلام کند؛ ما صدای ایشان را پخش می‌کنیم.
محمدرضا شجریان در سال ۱۳۸۸ در نامه‌ای خطاب به عزت‌الله ضرغامی، رئیس وقت سازمان صدا و سیما، از این سازمان خواست صدا و آثار او را در هیچ‌یک از واحدهای رادیو و تلویزیون پخش نکند.
او در این نامه نوشت سرودهایی که خوانده به ویژه سرود «ای ایران، ای سرای امید» متعلق به سال‌های ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ بوده و «هیچ ارتباطی با شرایط کنونی ندارد».
وی در خردادماه ۸۸ نیز در مصاحبه‌ای گفت: «در شرایطی که مردم در بهت و حیرت هستند و به گفته آقای احمدی‌نژاد، خس و خاشاک به حرکت درآمده‌اند، صدای من در صدا و سیما جایی ندارد. صدای من صدای خس و خاشاک است و همیشه هم برای خس و خاشاک خواهد بود.»
معترضان در سال ۸۸ نتیجه انتخابات را که در آن محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور ایران اعلام شد «تقلبی» دانستند و احمدی‌نژاد نیز معترضان را با عبارت «خس و خاشاک» توصیف کرد.
مسئولان رادیو و تلویزیون دولتی ایران، پس از آن، از پخش صدای او جلوگیری کردند و ازجمله، جلوی پخش دعای مشهور «ربنا» را که سال‌ها و به‌ویژه در ماه رمضان با صدای آقای شجریان پخش می‌شد، گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر