۱۳۹۵ اسفند ۲۳, دوشنبه

خودداری سازمان زندان‌ها از پرداخت دیه زندانیان فوت‌ شده بر اثر خودکشی؛ متهم کردن محکومان به اعدام به قتل این دسته از زندانیان



مسئولین  زندان رجایی شهر برای چندمین بار طی سال‌های اخیر با متهم کردن زندانیان محکوم به اعدام به قتل زندانیانی که بر اثر خودکشی در این زندان فوت‌شده‌اند، از پرداخت دیه سر باز زدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان رجایی شهر مدعی شدند، علی صورت گر، زندانی عادی بند ۱۰ سالن ۳۰ به‌دست یکی از زندانیان محکوم به اعدام در این بند با نام حمید صادقی که از بیماری روحی روانی نیز رنج می‌برد، به قتل رسیده؛ این در حالی است که علی صورت گر به دلیل فشارهای روانی ناشی از ۱۲ سال حبس ۱۹ اسفندماه دست به خودکشی زده و فوت  کرده است.
گفتنی است، بنا به قانون، سازمان زندان‌ها و ستاد دیه موظف به پرداخت دیه به خانواده‌های زندانیانی هستند که در پی اقدام به خودکشی فوت می شوند و ادعای به قتل رسیدن این زندانیان به دست سایرین، تنها به‌منظور سرباززدن از اجرای این قانون صورت می‌گیرد.
طی یک ماه اخیر دستکم سه زندانی دیگر نیز در زندان رجایی شهر اقدام به خودکشی کرده‌اند که هویت دو تن از آنان فریبرز قلی پور و ستار بیاتی احراز شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر