۱۳۹۶ فروردین ۸, سه‌شنبه

گزارشی از آخرین وضعیت فعالین کارگری و مدنی بازداشت‌ شده در سنندج و کامیاران



محمدرضا آهنگر، رشید شرفیان، سعید یوزی و صالح امانی، چهار تن از فعالین مدنی و کارگری اهل کامیاران هستند که طی هفته‌های گذشته در سنندج و کامیاران از سوی نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات دستگیر شده و همچنان در بازداشت به سر می‌برند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدرضا آهنگر، فعال کارگری که از ۲۳ اسفندماه در بازداشت به سر می‌برد، طی روزهای گذشته از بازداشتگاه اطلاعات کامیاران به زندان سنندج منتقل‌شده و تاکنون دادگاهی برای رسیدگی به وضعیت او تشکیل نشده است.
از سویی دیگر، رشید شرفیان، از اعضای کمیته برگزار مراسم نوروز پالنگان که همزمان با محمدرضا آهنگر بازداشت شده، در یک تماس تلفنی از نگهداری خویش دریک بازداشتگاه امنیتی در محلی نامعلوم خبر داده است.
علیرغم گذشت دو هفته از بازداشت این فعال مدنی، تاکنون از علت دستگیری او اطلاعی کسب نشده است.
همچنین شبکه حقوق بشر کردستان گزارش کرده است؛ در طی روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفندماه سال گذشته نیز سعید یوزی، فعال کارگری در یکی از خیابان‌های شهر کامیاران و صالح امانی، فعال کارگری اهل کامیاران ساکن حاجی‌آباد سنندج در منزلش توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده‌اند.
صالح امانی بعد از ۱۲ روز نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی سنندج منتقل شده اما علی‌رغم مراجعه خانواده سعید یوزی به دادگاه و اداره اطلاعات کامیاران، همچنان از علت و محل بازداشت وی اطلاعی به‌دست نیامده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر