۱۳۹۵ دی ۲۹, چهارشنبه

ممنوعیت آموزش موسیقی و زبان خارجی در دبستان؛ پلمب ۲۰۰ آموزشگاه زبان انگلیسی در استان تهران



رئیس سازمان مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش ضمن اشاره به ممنوعیت آموزش موسیقی و زبان خارجی در دبستان از شناسایی پلمب ۲۰۰ آموزشگاه علمی و زبان انگلیسی در استان تهران خبر داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل شبکه خبر، مرضیه گرد با اشاره به پلمپ ۲۰۰ آموزشگاه علمی و زبان انگلیسی در استان تهران گفت: این آموزشگاه ها مکان های غیر مجاز را برای آموزش زبان به کار گرفتند و از معلمان بدون مجوز و کتاب های غیر استاندارد برای آموزش زبان انگلیسی استفاده می کردند.
وی افزود: طبق قانون تاسیس مدارس غیر دولتی تاسیس آموزشگاه های زبان خارجی برای دانش آموزان پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی تنها با مجوز آموزش و پرورش امکان پذیر است و ثبت مجوز از هر مرجعی دیگر غیر قانونی خواهد بود.
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی همچنین به آموزش زبان انگلیسی در برخی از مدارس ابتدایی اشاره کرد و افزود: در مدارس ابتدایی آموزش هر زبانی غیر از زبان فارسی ممنوع است و شورای عالی آموزش و پرورش هیچ مجوزی برای آموزش زبان خارجی در مدارس ابتدایی صادر نکرده است.
مرضیه گرد گفت: متاسفانه در مواردی آموزش های زبان خارجی در مدارس ابتدایی مشاهده می شود که با مدیران متخلف این مدارس برخورد شده است.
وی افزود: برخی از مدارس ابتدایی غیر دولتی آموزش دو یا سه زبان خارجی را در تبلیغات خود اعلام می کنند که این تبلیغ عوام فریبی و تخلف است.
مرضیه گرد همچنین با آموزش موسیقی در برخی مدارس اشاره کرد و گفت: آموزش هر نوع موسیقی و استفاده از آلات موسیقی در مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر