۱۳۹۵ بهمن ۵, سه‌شنبه

دوازده هزار کشته در حوادث‌ رانندگی ( نه ماه نخست امسال )



سازمان پزشکی قانونی از کشته شدن ۱۲ هزار و ۷۵۱تن ازابتدای فروردین تا پایان آذرماه سالجاری درکشور در حوادث رانندگی خبر داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ایرنا، سازمان پزشکی قانونی این میزان تلفات در مقایسه با مدت مشابه سال (گذشته) ۱۳ هزار و ۹۷ تن بود ۲٫۶ درصد کاهش یافته است.
از کل تلفات حوادث رانندگی این مدت ۹ هزار و ۹۵۹ تن مرد و ۲ هزار و ۷۹۲ تن زن بودند. همچنین در این مدت ۳ هزار و ۴۹۵ تن در مسیرهای درون شهری، ۸ هزار و ۲۹۵ تن در محورهای برون شهری، ۹۲۷ تن در مسیرهای روستایی و ۳۴ تن در مسیرهایی نامعلوم جان باخته اند.
در ۹ ماهه امسال استان های فارس با یکهزار و ۱۶۲، خراسان رضوی با ۹۲۵ و تهران با ۹۰۳ تن بیشترین و استان های ایلام با ۱۱۰، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۵ و اردبیل با ۱۶۴ تن کمترین آمار تلفات را داشته اند.
۲۶۳ هزار و ۹۰۴تن مصدوم شدند
این گزارش می افزاید ، در این مدت ۲۶۳ هزار و ۹۰۴ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸٫۲ درصد افزایش یافته است. از کل مصدومان حوادث رانندگی این مدت ۱۸۹ هزار و ۳۴۲ تن مرد و ۷۴ هزار و ۵۶۲ تن زن بودند.
مرگ یکهزار و ۱۴۰تن در حوادث رانندگی آذر ماه
در آذر ماه امسال یکهزار و ۱۴۰ تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷٫۹ درصد کمتر شده است. از کل تلفات حوادث رانندگی آذر امسال ۸۹۶ تن مرد و ۲۴۴ تن زن بودند.
آمار مصدومان حوادث رانندگی در این ماه نیز ۲۶ هزار و ۳۷۰ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹٫۸ درصدی داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر