۱۳۹۵ بهمن ۶, چهارشنبه

تداوم بلاتکلیفی وحید صیادی نصیری در زندان اوین


 Image result for ‫وحید صیادی نصیری در زندان اوین‬‎

وحید صیادی نصیری زندانی سیاسی در بند ۴ زندان اوین با عدم رعایت قانون تفکیک جرایم تحمل حبس نموده و علیرغم گذشت بیش از یکماه از برگزاری دادگاه تجدیدنظر، هنوزهیچ حکمی دریافت نکرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مورخ ۲۴ آذرماه دادگاه تجدیدنظر وحید صیادی نصیری در شعبه ۵۴ به ریاست قاضی بابایی برگزار شده است اما این زندانی سیاسی هنوز هیچ حکمی دریافت نکرده.

یک منبع نزدیک به آقای صیادی درباره وضعیت وی به گزارشگر هرانا گفت: “دادگاه تجدیدنظر نیز به مانند دادگاه بدوی به صورت یک طرفه برگزار شده و هنوز هیچ حکمی صادر نکرده است. در مورد جابجایی و بازگشت به بند هشت نیز بارها درخواست داده که هیچ اقدامی از سوی مسئولین صورت نگرفته است، هر روز شرایط بند ۴ از قبل بدتر می شود.”

این منبع مطلع در مورد وضعیت نامناسب بند ۴ زندان اوین در ادامه توضیح داد: “زندان شلوغ تر شده است و زندانیان با جرایم های مختلف و خاص مانند باج گیری و زورگیری، معتادین و متهمان مواد مخدر نیز اضافه شده اند که شرایط را برای زندانیان عقیدتی و سیاسی این بند که بدون رعایت قانون تفکیک جرایم در آنجا هستند، بسیار سخت کرده است.”
شایان ذکر است، وحید صیادی نصیری از تاریخ ۲۵ مهرماه، در اعتراض به ۱۳ ماه بلاتکلیفی پرونده خود دست به  اعتصاب غذا زد. این زندانی سیاسی با اتهامات «توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» در دادگاه بدوی به ۸ سال حبس محکوم شد. اما با گذشت ۱۳ ماه از تاریخ صدور حکم اولیه و اعتراض وی، جلسه دادگاه تجدید نظر برای وی برگزار نشده بود.
نهایتا بعد از یک اعتصاب غذای طولانی مدت، وحید صیادی، درپی مشخص شدن زمان دادگاه تجدیدنظر، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر