۱۳۹۵ بهمن ۶, چهارشنبه

دادستان کل کشور: درصدد اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر هستیم


Image result for ‫دادستان کل کشور: درصدد اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر هستیم‬‎

 دادستان کل کشور با بیان اینکه «ماده واحده مجلس» کارساز نیست، گفت که ما در صدد اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر هستیم و تمامی موارد قانونی باید اصلاح شود.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منتظری دادستان کل کشور در همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و استان ها مدعی شد: موادمخدر از مصادیق بارز حمله دشمن است، امروز به جرئت می‌توان گفت نخستین و مهمترین آسیب که جامعه ما را تهدید می کند، مسئله موادمخدر است.
وی ادامه داد: “اینکه از مسئولان نیروی انتظامی می شنویم تنها توسط پلیس در ۱۰ ماه گذشته سال جاری ۵۰۰ تن مواد مخدر کشف شده، این خبر بسیار ناگوار کننده ای است، من سوالی کردم که در این کشفیات، چند درصد متعلق به محموله های ورودی مواد مخدر است، نتوانستیم آمار درستی به دست بیاوریم”.
وی افزود: “در جلسه ای گفتم آیا ستاد مبارزه با مواد مخدر در عملکردش موفق بوده است، آثار و تبعات جامعه نشان می دهد که موفقیت چندانی نداشته، چون ورودی، کشفیات و تعداد معتادان افزایش یافته است، این افزایش نشان دهنده این است که یک جای کار خراب است”.
دادستان کل کشور با اشاره به پیگیری مجلس برای تصویب یک ماده واحده در مورد محدود کردن مجازات اعدام از مواد مخدر، تصریح کرد: “ضمن احترام به نظر نمایندگان، آن ماده واحده کار ساز نیست، ما در صدد اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر هستیم و تمامی موارد قانونی باید اصلاح شود”.
وی افزود: قانون حتما باید اصلاح شود، بخشی از مشکلات که در مورد قوانین، مجازاتها و نحوه رسیدگی به مسئله مواد مخدر است، به ضعف قانونی برمی گردد، در جلسه ای از قضات دیوان عالی کشور خواستم از مسئله مواد مخدر به آسانی عبور نکنند، احکام صادره درباره مواد مخدر باید منطبق با واقعیتهای جامعه باشد، اگر بخواهیم به معنای واقعی با مواد مخدر مبارزه کنیم باید اساس و ریشه را پیدا کنیم.
منتظری تصریح کرد: “هر چه در خیابانها خرده فروشها را بازداشت کنیم و به زندان بیاندازیم، جز پر کردن زندانها، اثری ندارد، البته باید با خرده فروشها برخورد شود اما باید سراغ ریشه برویم”.
دادستان کل کشور در جلسه خطاب به روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: “بگویید چند نفر از عناصر اصلی را در داخل و خارج کشور توانسته‌اید به دام بیندازید، قاطعانه می‌گویم اگر تصور کنیم که فقط در خیابان خرده‌فروشها را پیدا کنیم هرگز موفق نمی‌شویم”.
وی با بیان اینکه توده مردم می‌توانند منابع اطلاعاتی خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر باشند، اظهار کرد: “هیچگاه افزایش کشفیات مواد مخدر من را خوشحال نمی‌کند، کشفیات رو به افزایش هیچ شاخصی برای موفقیت نیست، این نشان دهنده آن است که تولید، توزیع و حمل مواد مخدر به همین نسبت افزایش پیدا کرده است، باید به فریاد جامعه برسیم”.
منتظری ادامه داد: “چرا ستاد مواد مخدر آسیب‌شناسی نمی‌کند که ببیند کجای کار خراب است. باید بدون اغماض، پرده‌پوشی و بدون اینکه آمارهای اغراق‌آمیز ارائه دهیم بنشینم و آسیب‌شناسی را از خودمان آغاز کنیم یکی از کوتاهی‌های پلیس در زمینه مواد مخدر این است که نیامده آنگونه که باید و شاید تابلوی واقعی را ترسیم کند و به مسئولان کشور نشان دهند”.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: “اگر تابلوی واقعی در زمینه مواد مخدر ترسیم شده بود بایستی دولت محترم سرمایه‌گذری بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر می‌کرد.ریاست مبارزه با مواد مخدر با رئیس جمهور است، رئیس جمهور چند بار این ستاد را با حضور خودش تشکیل داده است، چه شده که مجلس دنبال این است که مجازات اعدام برداشته شود، قبول دارم که قانون باید اصلاح شود اما مگر سایر کشورها مجازات اعدام درباره مواد مخدر ندارند”.
منتظری با بیان اینکه به موجب قانون دولت باید اردوگاه‌ها را آماده کند، گفت: “من چند روز قبل به استاندار تهران موضوع اردوگاه‌ها را گفتم، نمی‌خواهم بگویم یک شبه کار درست می‌شود و امکانات محدود است، اما با توجه به مسأله مهم مواد مخدر که آسیب های اجتماعی دیگر را نیز در پی دارد، دولت باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کند”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر