۱۳۹۵ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

اعتراض تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان اوین نسبت به عدم رسیدگی پزشکی


Image result for ‫اعتراض تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان اوین‬‎

 زندانیان سیاسی عقیدتی بند هفت زندان اوین نسبت به عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار در این بند دست به تحصن زدند و با امضای نامه ای خواستار برکناری رئیس بهداری این بند شدند. از جمله زندانیان بیمار در این بند مهدی و حسین رجبیان و سهیل عربی از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تنی چند از زندانیان بند هفت زندان اوین از جمله مهدی رجبیان، حسین رجبیان، اسماعیل عبدی، سهیل عربی، امید علیشناس و یوسف عمادی در اعتراض به اقدامات «قاسم جعفر نژاد» رییس بهداری بند هفت زندان اوین با نگارش و امضای نامه ای به مسئولین این زندان خواستار برکناری این مسئول شدند.

این تحصن و اعتراض برای عدم رسیدگی پزشکی مناسب به زندانیان این بند خصوصا مهدی و حسین رجبیان و همچنین سهیل عربی، صورت گرفت.

مهدی رجبیان از بیماری ام اس و همچنین عفونت شدید کلیه که در هفته هایی اخیر پیشرفت داشته رنج می برد و حسین رجبیان نیز به عفونت کلیه مبتلاست.
همچنین روز گذشته سهیل عربی نیز دچار تشنج شده بود که بعد از انتقال به بهداری به بیمارستان اعزام نشده بود.
هرانا پیش از این گزارش کرده بود، همچنان با درخواست مرخصی استعلاجی مهدی و حسین رجبیان، دو برادر هنرمند زندانی محبوس در زندان اوین که از بیماری های مختلف بعلاوه عوارض بعد از اعتصاب غذا رنج می برند مخالفت می شود. علیرغم پیشرفت بیماری ام اس مهدی رجبیان، در بهداری تنها به تجویز مسکن به وی بسنده شده که باعث بدتر شدن حال وی نیز می شود. از سوی دیگر حسین رجبیان دیگر هنرمند زندانی از بیماری کلیوی رنج میبرد و او نیز همانند برادرش از حق درمان و مرخصی محروم است.
همچنین به گزارش این خبرگزاری در نهم دیماه، سهیل عربی زندانی عقیدتی با محکومیت هفت سال و شش‌ماه حبس از آذرماه سال ۹۲ بازداشت و در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شود. این زندانی که هم‌چنان با درخواست های آزادی مشروط و مرخصی وی مخالفت می شود علیرغم مشکلات جدی بینایی از رسیدگی پزشکی محروم شده است. این محرومیت، مشکلات عدیده ای برای این زندانی عقیدتی به وجود آورده. گفته میشود نظر ضابط پرونده مبنی بر “عدم تغییر عقاید” آقای عربی در زندان از جمله دلایل این محرومیت ها است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر