۱۳۹۵ دی ۲۹, چهارشنبه

انتقال سه زندانی امنیتی از زندان رجایی شهر به زندان‌هایی در شهرستان محل زندگی‌شان



محمد نظری، خالد فریدونی و عمر فقیه پور، سه زندانی امنیتی، روز گذشته از اندرزگاه چهار زندان رجایی شهر به زندانی‌هایی در شهرستان محل زندگی‌شان اعزام گشتند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد نظری، خالد فریدونی و عمر فقیه پور، سه زندانی امنیتی اهل آذربایجان غربی، در پی چندین بار درخواست برای اعزام به زندانی در نزدیکی محل سکونت و زادگاهشان، روز سه شنبه ۲۸ دی‌ماه از اندرزگاه چهار زندان رجایی شهر به زندان‌های غرب کشور انتقال یافتند.
از وضعیت فعلی این زندانیان و محل دقیق نگهداری آنها تاکنون اطلاعی به دست نیامده است.
محمد نظری، متولد ۱۳۵۰ و اهل شهر شاهین دژ از توابع استان آذربایجان غربی، در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری احزاب کرد بازداشت و در دادگاه ارومیه توسط قاضی جلیل زاده محکوم به اعدام شد. این حکم در سال ۷۸ در دادگاه مهاباد به حبس ابد تقلیل یافت.
محمد نظری در مدت ۲۲ حبس خود، طی نامه‌های متعددی به سه رییس قوه قضاییه ایران، خواهان اعاده دادرسی شده اما تاکنون هیچ پاسخی نگرفته است.
عمر فقیه پور و خالد فریدونی در سال‌های ۷۸ و ۷۹ بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه از طریق ارتباط با حزب دموکرات کردستان، در دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شدند که این حکم، پس از چند سال در دادگاه تجدیدنظر با یک درجه تخفیف به حبس ابد کاهش یافت.
این زندانیان امنیتی در سال‌های گذشته در زندان‌های پیرانشهر، مهاباد، ارومیه و رجایی شهر نگهداری شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر