۱۳۹۵ بهمن ۱۰, یکشنبه

آسیب صدها خانه روستایی در بارندگی شدید در سیستان‌و‌بلوچستان


Image result for ‫آسیب صدها خانه روستایی در بارندگی شدید در سیستان‌و‌بلوچستان‬‎

بارندگی شدید و جاری شدن سیل در برخی روستا‌های سیستان و بلوچستان صدها خانه مسکونی در روستاهای این استان را دچار خسارت کرد.
به گزارش ایلنا، در پی بارندگی شدید و سیلابی شدن برخی مسیر‌ها در استان سیستان و بلوچستان، بیش از ۵۹۱ روستا و ۱۶۷۵ واحد مسکونی دچار خسارت و ۱۶۰ واحد مسکونی تخریب شده‌اند، همچنین یک نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌است.
براساس گفته استاندار سیستان و بلوچستان؛ میانگین بارش در این استان حدود ۱۰۵ میلی‌متر بوده است که در چهار روز گذشته این میزان به ۱۶۴ میلی‌متر افزایش یافته و به همین دلیل بارندگی شدید و سیلاب‌های ایجاد شده، خسارت‌هایی را به این استان وارد کرده‌است.
این حادثه که بیشتر به شهرستان‌های کنارک، دلگان، خاش، نیکشهر، ایرانشهر، قصرقند و چابهار خسارت وارد کرده، علاوه بر منازل مسکونی به جاده‌ها، پل‌ها و زمین‌های کشاورزی نیز آسیب زده‌ است.
براساس اعلام سازمان هلال احمر تا صبح امروز (جمعه ۸ بهمن ماه) ۱۵ هزار ۶۰۰ نفر از آسیب‌دیدگان از خدمات امدادی لازم بهره برده و ۶ هزار و ۴۰۰ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.
این حادثه علاوه بر سیستان و بلوچستان استان‌های کرمان و هرمزگان را نیز متاثر کرده‌ و خساراتی را به روستاهای این استان‌ها وارد کرده‌است.
غلامرضا اربابی (مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: امروز جمعه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۵ جمعی از مسئولان کشور در شهرستان‌های سیل‌زده حضور پیدا کردند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، معاون امداد و نجات کشور، معاون شهرسازی کشور و معاون راه‌های روستایی کشور درحال بازید از مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان هستند.
اربابی افزود: تمامی راه‌های ارتباطی مناطق سیل‌زده در این استان بازگشایی شده و تمام افراد سیل‌زده در چادرها با امکانات اولیه زندگی اسکان داده شده‌اند.
وی گفت: معاون بنیاد مسکن کشور درحال برآورد خسارات در منطقه است که ظرف دو تا سه روز آینده اعلام خواهد شد.
اربابی بیان کرد: فردا در ستاد بنیاد مسکن ایرانشهر جلسه شورای هماهنگی بحران استان سیستان و بلوچستان به ریاست استاندار این استان برگزار خواهد شد و در آن به موضوع سیل اخیر و خسارات وارده پرداخته می‌شود.
وی در ادامه افزود: منطقه زرآباد در ۱۶۰ کیلومتری شهر کنارک که کشاورزی بسیار مرغوبی دارد و سالانه محصولات آن به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود؛ دچار خسارات زیادی شده است که مسئولان کشوری درحال برآورد خسارات این منطقه نیز هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر