۱۳۹۵ بهمن ۷, پنجشنبه

احمد رضا جلالی، پزشک ایرانی از یک ماه پیش در زندان اعتصاب غذا کرده است


Image result for ‫احمد رضا جلالی‬‎

 احمد رضا جلالی، پزشک ایرانی و پژوهشگر مدیریت بحران، که به اتهام امنیتی در زندان اوین در بازداشت موقت به سر می‌برد، نزدیک به یک ماه است که دست به اعتصاب غذا زده است.

ویدا مهران نیا، همسر آقای جلالی روز سه‌شنبه پنجم بهمن گفت آقای جلالی که ۲۵ اردیبهشت امسال توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد، از یک ماه پیش در اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی، بلاتکلیفی و اعمال فشارهای روحی و روانی دست به اعتصاب غذا زد.

به گفته همسر آقای جلالی، این پزشک در تهران در حال رانندگی به سمت کرج توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و سه ماه در بازداشتگاه این وزارتخانه بسر برد. به گفته خانم مهران نیا، همسرش در این سه ماه اجازه ملاقات با خانواده خود را نداشت حتی پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین، تا چهار ماه اجازه گرفتن وکیل یا تماس با آنرا نداشت.

او با بیان اینکه اتهام آقای جلالی «همکاری با دولت متخاصم» عنوان شده است گفت که حتی اتهام و دلیل مشخص بازداشت آقای جلالی را تا مدتها اعلام نمی‌کردند. با این حال، پس از اعلام اتهام او، آقای جلالی این اتهام را واهی دانست و آن را در جلسات بازپرسی رد کرد.

به گفته همسر این پزشک، در جلسه بازپرسی روز ششم دی، بازپرس او را تهدید به اعدام کرد و گفت که او را به زندان رجایی شهر کرج و بند زندانیان اعدامی منتقل می‌کند.

خانم مهران نیا با بیان اینکه همسرش از آن روز که دست به اعتصاب غذا زده است گفت  آقای جلالی به بازداشت غیرقانونی بدون ارائه مدرک، تهدید و توهین در جریان بازداشت اعتراض دارد و خواستار آزادی خود است. به گفته او آقای جلالی درخواست برگزاری دادگاهی عادلانه را دارد تا بیگناهی خود را ثابت کند.

خانم مهران نیا همچنین دوتابعیتی بودن همسر خود را رد کرد و گفت که او با اقامت تحصیلی پنج ساله در سوئد زندگی میکند.

احمد رضا جلالی دکترای خود را از دانشگاه کارنیسکا استکهلم سوئد دریافت کرده است. او تا پیش از بازداشت، به عنوان پژوهشگر مدیریت بحران با دانشگاه پیه مونته ایتالیا همکاری می‌کرد. به گفته خانم مهران نیا، این پژوهشگر برای برگزاری کارگاههای آموزشی هر شش ماه یکبار به ایران سفر می‌کرد.

همسر آقای جلالی با اشاره به اینکه حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با تهیه منشور حقوق شهروندی خود را مدافع حقوق شهروندان می‌داند، به صدای آمریکا گفت: «پرسش من از آقای روحانی رئیس جمهوری ایران این است که دکتر جلالی به عنوان یک شهروند ایرانی که بیش از هشت ماه در بازداشت موقت بوده است، حقوق خود را از کجا باید مطالبه کند؟»

او با بیان اینکه آقای جلالی یک ماه است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، خواستار آزادی و رفع اتهام از این پژوهشگر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر