۱۳۹۵ بهمن ۱۱, دوشنبه

بازداشت پروانه حسین پناهی و همسرش در دهگلان توسط اداره اطلاعات



 روز جاری، پروانه حسین پناهی توسط نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات دهگلان، در منزلش بازداشت شد. اقبال حسین پناهی همسر وی نیز بعد از اطلاع از بازداشت و مراجعه به دفتر این نهاد، بازداشت شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای اداره اطلاعات امروز با مراجعه به منزل پروانه حسین پناهی، بعد از «تهدید و بی حرمتی»، تمام منزل را تفتیش و وی را بازداشت کردند.

همچنین شوهر پروانه، اقبال حسین پناهی که بعد از اطلاع از جریان بازداشت همسرش به اداره اطلاعات دهگلان مراجعه کرده بود بازداشت شده است.

شایان ذکر است که پروانه حسین پناهی قبلا به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، اما به گفته یکی از اعضای خانواده حسین پناهی،  دوره تعلیق شده این حبس سه سال پیش تمام شده بود و بازداشت نمیتواند ارتباطی با آن محکومیت داشته باشد.
لازم به یادآوری است سیروان حسین پناهی فرزند خانم پروانه حسین پناهی نیز چند سال به خاطر فعالیتهای سیاسی یا مدنی خود تحمل حبس کرده بود، چندی پیش نیز پسر دیگر خانم حسین پناهی به نام “پویا” از زندان آزاد شد. وی نیز به دلیل فعالیت های مدنی یا سیاسی خود در بازداشت به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر