۱۳۹۵ بهمن ۶, چهارشنبه

اعتراض عفو بین‌الملل نسبت به بازداشت مجدد گلرخ ایرایی



سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای نسبت به بازداشت مجدد گلرخ ایرایی برای اجرای حکم حبس اعتراض کرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ششم بهمن‌ماه منتشر شده، ضمن اشاره به بازداشت مجدد گلرخ ایرایی اعلام داشته است؛ “این اقدام توسط سپاه پاسداران تازه‌ترین نمونه از رفتار سرخود و ناعادلانه علیه این زوج است.”
عفو بین‌الملل افزوده است، بازداشت مجدد گلرخ ایرایی مانع از روند تجدیدنظر در حکم شش سال زندان او خواهد شد.
گلرخ ایرایی روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه هنگام خروج از منزل به همراه سعید اقبالی، یکی از دوستان خود، از سوی مأموران سپاه ثارالله بازداشت و به اجرای احکام زندان اوین منتقل شد.
گفتنی است که آرش صادقی نیز در اعتراض به بازداشت همسرش مجددا از روز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه دست به اعتصاب غذا زده است.
پیش‌تر در چهاردهم دی‌ماه به دنبال اعتصاب غذای ۷۲ روزه‌ی آرش صادقی، دستگاه قضایی با مرخصی گلرخ ایرایی با قرار وثیقه موافقت کرد و این فعال حقوق بشر به مرخصی اعزام شد.
خانم ایرایی پیش از اعزام به مرخصی به مدت ۷۲ روز در زندان اوین به سر برده و همسرش آرش صادقی در اعتراض به اجرای حکم وی دست به اعتصاب غذا زده بود.
سوم آبان ماه سال جاری، مأموران امنیتی با یورش به محل سکونت گلرخ ایرایی و شکستن درب منزل، این فعال حقوق بشر را به‌منظور اجرای حکم شش سال حبس تعزیری دستگیر کردند. این بازداشت درحالی صورت گرفت که خانم ایرایی تا آن زمان احضاریه‌ای جهت اجرای حکم حبس دریافت نکرده بود.
گلرخ ایرایی، متولد ۱۳۵۹ در تاریخ ۱۵ شهریورماه به همراه آرش صادقی، همسرش بازداشت و به دو اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام محکوم به شش سال حبس شده است. طبق گفته آرش صادقی، در روز دادگاه گلرخ ایرایی در بیمارستان بستری بوده و مدارک پزشکی او را وکیلش، خانم زهرا مینویی، به دادگاه تحویل می‌دهد اما قاضی صلواتی بدون توجه به عدم حضور او و شنیدن دفاعیاتش حکم شش سال حبس را برای او غیابی صادر کرد و دادگاه تجدیدنظر هم این حکم را عیناً تائید کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر