۱۳۹۵ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

نامه زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران


نامه زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران

 روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۵ زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر، طی نامه ای از تدابیر تازه مسئولان این زندان، جهت سرکوب و ایجاد اختناق بیشتر در فضای سالن دوازده خبر دادند.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی؛ زندانیان سیاسی سالن دوازده زندان رجایی شهر، که از تدابیر مسئولان زندان در جهت آزار و اذیت و ایجاد فشار مضاعف مسئولان شکایت دارند طی نامه ای، موجبات نگرانی خود را عنوان کرده اند.
شرح کامل این نامه که در اختیار خبرگزاری بام قرار گرفته است را در زیر می خوانید:
خطاب به شورای حقوق بشر و گزارشگر ویژه خانم عاصمه جهانگیر
فشار و ایزولاسیون کامل زندانیان سیاسی
در راستای سرکوب و فشار بیشتر بر زندانیان سیاسی، مأموران زندان گوهردشت کرج، دوباره مهر و موم مجدد و بستن کوچکترین روزنه های بند زندانیان سیاسی را آغاز کرده و در اقدامی تازه کلیه زندانیان عادی سالن های دیگر را هم که هم جوار بند زندانیان سیاسی بودند را به بندهای دیگر منتقل کردند تا ایزوله کردن زندانیان سیاسی را به اوج خود برسانند و از هر گونه اطلاع رسانی از طریق زندانیان عادی جلوگیری به عمل آورند.
این اقدام جدید جز علامتی برای سرکوب و اختناق بیشتر نبوده و چه بسا تصمیمات ضد موازین حقوق بشری وغیرانسانی جدیدی از نوع قتل و کشتار زندانیان در شرایط ایزوله کامل، در سر می پرورانند؛ لذا ما زندانیان سیاسی مراتب نگرانی خود را نسبت به این اقدامات اخیر به اطلاع کلیه مراجع بین المللی حقوق بشر و به طور خاص گزارشگر ویژه و شورای حقوق بشر رسانده و خواستار رسیدگی عاجل هستیم.
زندانیان سیاسی سالن دوازده زندان رجایی شهر (گوهردشت) _ دهم بهمن ماه ۱۳۹۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر