۱۳۹۵ بهمن ۱۱, دوشنبه

ضرب و شتم حسین غلامی آذر در زندان لنگرود قم به دلیل امتناع از شرکت در کلاس‌های اجباری مذهبی



حسین غلامی آذر، روحانی محبوس در زندان لنگرود قم، به دلیل شرکت نکردن در کلاس‌های اجباری مذهبی و عقیدتی از سوی مسئولین مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسین غلامی آذر، زندانی سیاسی عقیدتی که اکنون در زندان لنگرود قم به سر می‌برد، به دلیل امتناع از شرکت در کلاس‌های اجباری عقیدتی و مذهبی، به دستور رییس اندرزگاه، هاشمی و مسئول اطلاعات زندان مورد ضرب شتم شدید قرار گرفته است.
وی از تاریخ شهریورماه ۹۳ در زندان‌های مختلف از جمله اوین و رجایی شهر نگهداری شده و از آبان ماه سال جاری به زندان لنگرود قم منتقل شده است.
حسین غلامی آذر در سال ۹۲ به اتهامات «هتک حیثیت روحانیت» و «کلاه‌برداری» به سه سال حبس و پانصد و بیست و پنج میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. این روحانی در پرونده دیگری به «نفوذ در مقامات دولتی»، «حمل سلاح» و «خیانت‌درامانت» متهم شده که دادگاه بررسی این اتهامات تاکنون برگزار نشده است.
لازم به ذکر است که حسین غلامی آذر، چندی پیش، در اعتراض به بی‌عدالتی قوه قضائیه خود را در محل دادگاه ویژه روحانیت به آتش کشید و به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. وی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۴ مجدداً به دلیل مصرف سه عدد قرص جهت خودکشی به بیمارستان لقمان منتقل گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر