۱۳۹۵ بهمن ۷, پنجشنبه

صدور قرار وثیقه برای شهناز اکملی؛ نگهداری در بند ۲۰۹ زندان اوین



دستگاه قضایی برای آزادی شهناز اکملی، مادر جان‌باخته مصطفی کریم بیگی که هم‌اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود، قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی صادر کرده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بعدازظهر روز جاری شهناز اکملی در تماس با خانواده خود از تعیین قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی خبر داده و اعلام داشته است که در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد.
صبح روز گذشته ششم بهمن‌ماه، شش تن از نیروهای امنیتی وابسته به وزارت از اطلاعات با مراجعه و تفتیش منزل شهناز اکملی، وی را بازداشت و به زندان اوین منتقل نمودند.
مأموران وزارت اطلاعات که دارای حکم از دادستانی تهران بودند، به مدت چندین ساعت دست به تفتیش منزل زده و تمامی وسایل شخصی خانم اکملی را ضبط کرده‌اند.
مصطفی کریم بیگی، در اعتراضات عاشورای ۱۳۸۸، در حوالی خیابان نوفل لوشاتو از سوی نیروهای امنیتی مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت و درگذشت. خانواده وی می‌گویند پیکر او کالبدشکافی شده بود و اثر گلوله در پیشانی‌اش مشهود بوده است. باوجود سکونت وی در تهران، مأموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران نداده‌اند و به همین خاطر خانواده او مجبور شدند او را در روستای جوقین در شهریار تهران دفن کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر