۱۳۹۵ بهمن ۸, جمعه

هیئتی از شورای عالی امنیت ملی مسئول بررسی دلایل "مشکوک" درگذشت هاشمی


IMG_-3qmw4t.jpg


 شورای عالی امنیت ملی هیئتی را مسئول بررسی دقیق و جامع دلایل درگذشت مشکوک و نابهنگام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرد.
به گزارش خبرنگار آمدنیوز، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۱۸ دی‌ماه پس از انتقال سریع از مجموعه کوشک متعلق به مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.
IMG_-3qmw4t.jpg
تنها ساعتی پیش از این اتفاق، وب‌سایت مجلس خبرگان رهبری «هک» و خبر درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر روی آن درج شد، خبری که بلافاصله از سوی محسن هاشمی تکذیب شد.
ahrmashkook2.jpg


advertisement@gooya.com 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ساعت ۱۸:۲۰ روز ۱۸ دی‌ماه به بیمارستان شهدای تجریش منتقل و خبر قطعی درگذشت وی در ساعت ۱۹:۲۰ پس از تلاش نافرجام پزشکان مخابره گردید. اما خبر منتشر شده در وب‌سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان «هک»، ساعت ۱۷:۲۳ دقیقه را نشان می‌دهد.
وب‌سایت امنیتی ظهور با مدیر مسئولی «سیدمجید رحمتی» از نزدیکان آیت‌‌الله علی خامنه‌ای نیز درگذشت وی در «دی‌ماه» را از سال ۱۳۹۴ اعلام کرده بود! «رحمتی» در شعری در این وب‌سایت از «مرگ بد رأس فتنه در دی‌ماه ۹۵» خبر داد و نوشت:
پشه کی داند که این باغ از کی است؟
در بهاران زاد و مرگش در «دی» است
ahrmashkook3.jpg
شواهد مشکوک دیگری نیز از احتمال قتل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح شد که مشهورترین آنان گفت‌وگوی «روح‌الله زم» روزنامه‌نگار و فعال سیاسی با برنامه‌ی صفحه‌ی آخر صدای آمریکا بود. «زم» در آن گفت‌وگو اظهار کرد که «آیت‌الله هاشمی را در استخر کوشک خفه کرده‌اند.»
هم‌چنین مهدی خزعلی نیز در نشست سرای اهل قلم، اظهارات «روح‌الله زم» را تأیید کرد و گفت که پزشکان با فشار قوه‌ی قضاییه گواهی مرگ آیت‌الله هاشمی را صادر کرده‌اند، در صورتی که وی باید به پزشکی قانونی منتقل می‌گردید. وی گفت که خانواده‌ی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای عدم مصاحبه و فاش کردن شواهد قتل آیت‌الله هاشمی در فشارهای امنیتی قرار دارند.
اما یک منبع آگاه امنیتی به خبرنگار «آمدنیوز» اطلاع داده که شورای‌عالی امنیت ملی تیمی را به سرپرستی «رضا سیف‌اللهی» مأمور کرده تا گزارش جامعی از این مرگ نا بهنگام را به شورای عالی امنیت ملی و رئیس جمهور ارائه دهند.
در این تیم یک مقام مسئول از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و یک مقام مسئول از وزارت اطلاعات، «رضا سیف‌اللهی» را برای تهیه گزارش این مرگ مشکوک همراهی خواهد کرد.
سردار سرتیپ پاسدار رضا سیف‌الهی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ۱۳۷۵-۱۳۷۱ بود. او در سال ۱۳۳۶ در خانواده مذهبی متولد شد. وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در رشته فیزیک دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرد و همزمان با آن در مدرسه حقانی نیز به تحصیل حوزوی پرداخت.
سرتیپ سیف‌الهی از مؤسسین سپاه پاسداران اصفهان بود و طی حکمی از سوی امام خمینی، جهاد سازندگی این استان را تاسیس کرد. وی جزء گروه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود و مدتی مسئولیت اطلاعات سپاه پاسداران و ریاست ستاد مرکزی سپاه و همچنین فرماندهی سپاه دوم سیدالشهدا را برعهده داشت. آخرین سمت ۱۲ فروردین ۱۳۷۰ فرماندهی حفاظت اطلاعات این نیرو بود.
سرتیپ سیف‌الهی در دوم مهرماه ۱۳۷۱ با حکم آیت‌الله علی خامنه‌ای به سمت فرماندهی نیروی انتظامی منصوب و در مجمع تشخیص مصلحت نظام به سمت «معاون هماهنگ کننده» منصوب شد. وی هم‌اکنون معاون «علی شمخانی» در دبیرخانه‌ی شورای عالی امنیت ملی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر