۱۳۹۵ بهمن ۶, چهارشنبه

سعید اقبالی؛ گزارشی از بازداشت و تشکیل پرونده



سعید اقبالی فعال مدنی که در حاشیه بازداشت گلرخ ایرایی دستگیر شده بود، بعد از انتقال به بند ۲-الف سپاه و بازجویی، با تشکیل پرونده آزاد شد. وی به زودی بایستی در دادسرا برای رسیدگی به اتهامات مطروحه حضور یابد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید اقبالی فعال مدنی، مورخ سوم بهمن ماه، در حاشیه دستگیری گلرخ ایرایی بازداشت و به بند ۲-الف سپاه در زندان اوین منتقل شد.

آقای اقبالی که از دوستان آرش صادقی و گلرخ ایرایی است، در بند ۲-الف با پرونده ای آماده مواجه شد که «پرینت پست های حساب های او در شبکه های اجتماعی» در آن گردآوری شده و بر اساس آن با اتهامات مختلفی مورد بازجویی قرار گرفت.

علیرغم مدت سپری شدن مدت کوتاهی از بازداشت به این فعال مدنی مستقل، دادنامه ای نشان داده شده و بازجویان به او می گویند پرونده شما به دادسرا ارسال شده است.
«توهین به رهبری، توهین به سران مملکت، مخالفت با حکم اعدام و حکم صریح قران، حمایت از محکومان امنیتی، ارتباط با شاهین نجفی، توهین به مقدسات و شرکت در جلسات مادرانه (مادران زندانیان سیاسی عقیدتی و قربانیان سال ۸۸ و اعدام)» از جمله اتهاماتی است که برای آقای اقبالی بر مصداق پست های وی در شبکه های اجتماعی در پرونده ذکر شده است.
یک منبع نزدیک به سعید اقبالی در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “جالب است که پرونده وی پیش از بازداشت تکمیل و آماده ارسال به دادسرا بوده است. به سعید گفته اند از دادسرا برای تحویل گوشی موبایل و رسیدگی به پرونده ات با شما تماس خواهند گرفت و پس از آن بوده که موقتا تا زمان دادگاه آزاد شده.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر