۱۳۹۵ بهمن ۱۰, یکشنبه

گزارشی از وضعیت مریم النگی، همسر محسن دکمه چی، در بند نسوان زندان اوین



مریم النگی، زندانی سیاسی و همسر محسن دکمه چی، جهت گذراندن حکم سه سال حبس تعزیری هم‌اکنون در بند نسوان زندان اوین به سر می‌برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مریم النگی، همسر محسن دکمه چی (زندانی سیاسی که براثر ابتلا به سرطان در زندان رجایی شهر جان باخت)، از سوم مردادماه سال جاری در بند  نسوان زندان اوین تحمل حبس می‌کند.
مریم النگی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به سه سال حبس محکوم شده و این حکم عیناً در دادگاه تجدیدنظر شعبه ۳۶ به ریاست قاضی زرگر به تأیید رسیده است.
مریم النگی ابتدا در مهرماه سال ۱۳۸۸ یک ماه پس از بازداشت همسرش محسن دگمه چی بازداشت شده و پس از هفتاد روز در انفرادی بند ۲۰۹ زیر فشارهای روحی و بازجویی با تودیع وثیقه از زندان آزاد می‌شود.
وی پس از مرگ همسرش محسن دگمه چی در زندان، به علت برگزاری مراسم ختم و انجام چندین مصاحبه، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار و اتهامات سابق همسرش محسن دکمه چی به وی تفهیم می‌شود.
محسن دکمه چی، یکی از بازاریان شناخته‌شده بازار تهران، به دلیل کمک به خانواده زندانیان سیاسی توسط وزارت اطلاعات در شهریور ۱۳۸۸ دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این شهروند تهرانی که به اتهام حمایت مالی از خانواده‌های زندانیان سیاسی به تحمل ۱۰ سال حبس در زندان رجایی شهر محکوم شده بود، در ۸ فروردین ۱۳۹۰ در پی عدم رسیدگی پزشکی و فشارهای زندان جان خود را از دست داد.
مریم النگی طبق حکم صادره باید دوران محکومیت خود را به‌صورت تبعید در زندان رجایی شهر کرج سپری نماید اما به دلیل نبود بندزنان در زندان فوق‌الذکر، وی دربند نسوان زندان اوین نگهداری می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر