۱۳۹۵ بهمن ۵, سه‌شنبه

محمد تدریسی شهروند بهایی ساکن یزد بازداشت شد

عکس ‏‎Bahainews‎‏
به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز صبح امروز پنجم بهمن ۱۳۹۵ ماموران امنیتی با مراجعه به منزل محمد تدریسی شهروند بهایی ساکن شهر یزد ، وی را بازداشت کردند.

بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز هفت صبح امروز ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل این شهروند بهایی وی را به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل کرده اند.
پیشتر نیز در سال ۱۳۹۱ محل زندگی این شهروند بهایی مورد تفتیش ماموران امنیتی قرار گرفته بود و عکس ها و وسایل شخصی وی ضبط شده بود.
صبح امروز شبنم متحد یکی از شهروندان بهایی ساکن یزد که طی دو سال گذشته در زندان بود پس از دوران محکومیت آزاد شد .مچنین مهبد اتحادی دیگر شهروند بهایی ساکن این استان پس از بیست و سه روز بازداشت با قرار وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شده است.
هفته گذشته نیز فریبا اشتری دیگر شهروند بهایی زندانی در این زندان نیز پس از دو سال محکومیت آزاد شد.
بهاییان از بزرگترین اقلیت‌های دینی در ایران هستند که جمهوری اسلامی آن را به رسمیت نمی‌شناسد و به عنوان "فرقه ضاله" از آن نام می‌برد.پس از انقلاب اسلامی در ایران بسیاری از شهروندان بهایی تنها به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی بازداشت شده اند و با احکام ناعادلانی دوران محکومیت خود را طی کرده اند، با این وجود مسئولین جمهوری اسلامی همواره عنوان کرده اند که حکومت ایران هیچ گاه به صرف بهایی بودن پیروان دیانت بهایی با آنان برخورد نکرده و بهائیان از حقوق شهروندی برخوردارند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر