۱۳۹۵ بهمن ۵, سه‌شنبه

واکنش ابتکار به محکومیت فرزندش: «دزدی نیست»



معاون رئیس جمهوری ایران  از «لغو حکم جلب» فرزندش خبر داد. وکیل طه هاشمی می‌گوید که پرونده موکلش در دادگاه تجدید نظر است.
معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست ایران پرونده قضائی تشکیل شده برای طه هاشمی را «شخصی» دانست.
او سه‌شنبه پنجم بهمن در حساب کاربری توئیتر خود از لغو حکم جلب فرزندش خبر داد و نوشت: « احکام جلب طه لغو و در فرآیند قضایی مواردی تبرئه شده [است]».
ابتکار پرونده قضائی فرزندش را «دعوای شخصی» با «شریکی که زیاده‌خواهی و تهدید کرده» عنوان کرد و نوشت: «پرونده شخصی است، دزدی هم نیست».
مریم کشاورز وکیل طه هاشمی هم در پیوند با این موضوع گفته که موکلش در انتظار صدور رای دادگاه تجدید نظر است.
کشاورز صدور سه حکم جلب برای فرزند معصومه ابتکار را تائید کرد و گفت که «شاکی این پرونده به عمد آدرس نادرست از طه هاشمی ارائه کرده تا بتواند حکم جلب او را بگیرد که نسبت به این احکام واخواهی صورت گرفته است.»
به گفته او تمامی موارد در دادگاه و دیوان عالی کشور ملغی شده و در حال حاضر پرونده طه هاشمی درمراجع قضایی در حال رسیدگی و کارشناسی است.
نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه مجلس شورای اسلامی ۲۹ دی مدعی گفته بود که محافظان معصومه ابتکار مانع از بازداشت طه هاشمی توسط مامورانی که حکم جلب او را داشتند، شده‌اند.
طه هاشمی اتهام‌های مطرح شده علیه خود را «زیاده‌خواهی» یک فرد دانسته و گفته بود که ماه‌ها از سوی نهادهای بازرسی و اطلاعاتی تحت تحقیق قرار گرفته و از اتهام‌های وارده تبرئه شده است.
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ایران شامگاه دوشنبه چهارم بهمن صدور حکم قطعی و جلب برای طه هاشمی فرزند معصومه ابتکار را تائید کرده بود. به گفته او طه هاشمی به خاطر صدور چک بی‌محل محکوم شده است.
پیش از این خبرگزاری فارس که به سپاه پاسداران نزدیک است، اسناد مربوط به محکومیت قضائی طه هاشمی به دو سال زندان را منتشر کرده بود.
برپایه این اسناد طه هاشمی به همراه پدرش – محمد هاشمی- با عنوان سرمایه‌گذاری برای تاسیس کارخانه «فرآیند ابتکار امین» اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر