۱۳۹۵ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

کاهش حکم تینا موهبتی به ۳ میلیون تومان جریمه نقدی

عکس ‏‎Bahainews‎‏
 تینا موهبتی یکی از شهروندان بهایی ساکن استان گلستان که پیشتر به همراه ۲۳ شهروند بهایی دیگر به صورت دسته جمعی بازداشت شده بود به ۳ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز این شهروند بهایی در حالی به ۳ میلیون تومان جریمه محکوم شد که براساس قوانین مجازات اسلامی اگر محکوم دارای دوران زندان باشد براساس هر روز بازداشت مبلغی کاسته می شود ودر نتیجه تینا موهبتی به دلیل بازداشت ۲۴ روز خود باید مبلغ یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان به شماره حساب دادستانی این استان پرداخت کند.
پیشتر این شهروند بهایی محکوم به جریمه نقدی ، در تاریخ ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۱ به همراه دیگر شهروندان بهایی بازداشت شد و پس از ۲۴ روز با قرار وثیقه آزاد شد.
تینا موهبتی پیش از اعلام این حکم به نه سال زندان محکوم بود که به دلیل اینکه در زمان بازداشت زیر ۱۸ سال سن داشت تایید نشد.
دادگاه انقلاب استان گلستان ۲۴ شهروند بهایی را مجموعا به ۱۹۳ سال حبس محکوم کرده بود تا در دادگاه تجدیدنظر این احکام شکست و بازداشت شدگان با احکام یک تا دو سال زندان محکوم شدند.
روند محاکمه‌ شهروندان بهایی به طور جداگانه از سال ۱۳۹۳ آغاز و حکم آنان اخیرا به طور دسته‌جمعی صادر شده است.
“همکاری با دول متخاصم از طرق کمک و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف فرقه گرایانه و ضد اسلامی و ضد شیعی دولت‌های مستکبر و متخاصم” و “تبلیغ به نفع بهائیت و علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق مشارکت در اجرای طرح روحی در سطح استان گلستان” از جمله اتهامات این افراد است.
پبشتر این شهروندان با احکام سنگینی روبرو بودند که اسامی و محکومیت آنان شهنام جذبانی(مینودشت) و شیدا قدوسی(گرگان) هر کدام به ١١سال زندان ، فرح تبیانیان، پونه ثنایی، مونا امری حصاری، بهنام حسنی، پریسا شهیدی، مژده ظهوری، پریوش شجاعی، تینا موهبتی، هنا عقیقیان( گرگان)، شهره صمیمی( مینودشت)، بیتا هدایتی، وثاق سنایی و هنا کوشکباغی( گنبد کاووس) به ۹ سال زندان و روفیا پاکزادان، سودابه مهدی نژاد، میترا نوری، شیوا روحانی، هوشمند دهقان، مریم دهقان، نازی تحقیقی ( گرگان) کاملیا بیدلی و نوید معلم (مینودشت) هر کدام به ۶ سال زندان محکوم شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر