۱۳۹۵ بهمن ۱۰, یکشنبه

تجمع کارگران فیبر ایران مقابل ساختمان استانداری گیلان



امروز یکشنبه دهم بهمن ماه ۱۳۹۵،شماری از کارگران اخراج شده فیبر ایران انزلی در اعتراض به بی‌توجهی کارفرما در وضعیت شغلی وپرداخت مطالبات معوقه ، مقابل ساختمان استانداری گیلان دست به تجمع زدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، یکی از کارگران اخراجی در خصوص برپایی این تجمع صنفی گفت: حدود ۵۴ کارگرهستیم که از آذر ماه سال جاری و به‌دنبال متوقف شدن فعالیت کارخانه اخراج شده‌ایم.
به گفته او کارفرما در زمان اخراج آنها حدود ۵ ماه مطالبات مزدی بدهکار بود که وعده پرداخت آنرا برای بعد از اتمام عملیات بازسازی و نوسازی کارخانه به آنان داده است و در عین حال هنوز هیچ اقدامی برای برقراری مقرری آنها انجام نداده است.
در عین حال کارگران درباره روند پی‌گیری حقوقی دریافت مطالباتشان می‌گویند: بعد از بدقولی کارفرما‌، شورای اشتغال منطقه آزاد انزلی مصوبه ای را در خصوص دریافت ۸ ماه مقرری بیمه بیکاری برای کارگران اخراج شده فیبر ایران تصویب کردند که در آن کارفرما مکلف می شد همه کارگران را برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار وتامین اجتماعی معرفی کند و این در حالیست که کارفرما از این مصوبه شورای اشتغال منطقه آزاد انزلی تمکین نمی کند.
به گفته آنان پیش از این نیز چندین مرتبه مقابل استانداری گیلان وسایر نهادهای دولتی استان وشهرستان دست به اعتراض صنفی زده‌اند اما با هر نوبت تجمع با وعده بی‌عمل مسئولان هر روز بر مشکلاتمان افزوده می‌شود.
طبق اظهارات وی از مجموع ۱۱۰ کارگر شاغل این کارخانه حدود ۵۴ کارگر از کار بیکار ومابقی برای انجام نوسازی در کارخانه مشغول کارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر