۱۳۹۵ بهمن ۵, سه‌شنبه

گزارشی از وضعیت پویا تبیانیان، زندانی بهایی در زندان مرکزی سمنان



پویا تبیانیان، زندانی بهایی زندان مرکزی سمنان، هم‌اکنون در آستانه پنجمین سال از دوران محکومیت خود به سر می‌برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پویا تبیانیان، زندانی بهایی از سال دی‌ماه ۱۳۹۱ برای سپری کردن دوران محکومیت شش سال و نیم حبس خود در زندان سمنان نگهداری می‌شود.
پویا تبیانیان نخستین بار در تاریخ ۱۸ اسفند سال ۸۷ بازداشت و پس از سپری کردن دو ماه در سلول انفرادی و بازجویی‌های متعدد، از سوی دادگاه به دو سال ونیم حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به دوسال حبس تعزیری کاهش یافت.
وی در تاریخ نهم اردیبهشت سال ۸۹ پس از سپری کردن ۱۴ ماه در زندان، آزادی مشروط گرفت و ده ماه باقی‌مانده از دوران محکومیت به مدت دو سال به تعلیق درآمد.
ایشان که برای بار دوم در تاریخ بیست ویکم اسفندماه سال ۸۹ به همراه تعدادی دیگر از شهروندان بهایی سمنان، بازداشت و مجدداً به مدت ۲۳ روز تحت بازجویی قرار گرفت؛ وی در تاریخ ۱۴ فروردین سال ۹۰ با قید سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.
پویا تبیانیان برای سومین بار در تاریخ ۲۱ خرداد سال ۹۰ بازداشت و در دادگاهی به ریاست قاضی عین الکمال به شش سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد؛ این حکم در دادگاه تجدید نطر عیناً تأیید شد.
لازم به ذکر است که پنج سال و نیم از این حکم بر طبق موضوع ماده ( ۴۹۸ ) قانون مجازات اسلامی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و طبق موضوع ماده (۵۰۰) قانون مجازات اسلامی یک سال باقی به اتهام تبلیغ علیه نظام بوده است.
پویا تبیانیان در تاریخ دوم دی‌ماه سال ۹۱ برای سپری کردن دوران محکومیت خود وارد بند عمومی زندان سمنان شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر