۱۳۹۵ بهمن ۵, سه‌شنبه

کارکنان سد سرداب فریدونشهر، شش ماه است حقوق نگرفته اند



کارکنان سد سرداب فریدونشهر اعم از کارمندان دفتری، مهندسین و کارگران حقوق شش ماه گذشه خود را دریافت نکرده اند به علتی که نپرداختن مطالبات از طرف شرکت آب منطقه ای استان اصفهان عنوان شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از پونه زار، اجرای طرح ملی احداث سد سرداب در فریدونشهر صرف نظر از مباحث مروبط به توجیه اقتصادی، علمی، زیست محیطی و غیره آن در سال جاری طرح نامیمونی برای کارکنان آن بوده است؛ مهندسان و کارگرانی که حقوق شش ماه گذشته خود را دریافت نکرده اند.
هرچند حقوق این افراد باید توسط پیمانکار پرداخت شود اما پیمانکار علت پرداخت نکردن حقوق ها را، بدهی کارفرما یعنی شرکت آب منطقه ای استان اصفهان به پیمانکار بیان کرده است. این طرح که از سال ۹۱ به مرحله اجرا رسیده و قرار بوده چهار ساله به پایان برسد هم اکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی مواجه شده و علت این امر مشکلات مالی عنوان شده است.
مسأله قابل توجه در رابطه با کارگاه سد سرداب این است که مسئولان اداره کار نیز از این شرایط بازدید کرده و در جریان امور قرار گرفته اند و وقتی خبرنگار پونه زار مسأله را از رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی فریدونشهر جویا شد، وی ضمن اظهار اطلاع از عقب ماندن حقوق کارکنان کارگاه سد سرداب، علت عدم برخورد با این موضوع را نبود شاکی خصوصی بیان کرد یعنی شکایت نکردن هیچ یک از کارگران یا مهندسان بابت عقب افتادن حقوق ها. بدیهی است هیچ کارگر و یا کارمندی حاضر به ایراد شکایت از کارفرمای خود نخواهد بود چرا که می داند با این کار امنیت شغلی خود را زیرسوال برده است.
این در حالی است که این روزها دولت در حال جشن گرفتن بابت خرید هواپیماهای ایرباس جدید با بودجه های میلیاردی است که تنها درصد کمی از مردم از آن استفاده خواهند کرد. این اولویت بندی دولت در شرایطی رخ می دهد که فقط در این شهرستان با این پول نه تنها معوقات این کارگران قابل پرداخت بوده بلکه بسیاری از مشکلات دیگر که حتی جان مردم را به خطر انداخته، قابل رفع است، مشکلاتی نظیر جاده، بهداشت، آب، اشتغال و غیره.
اما این سوال هم در اذهان نقش بسته می شود که اگر واقعا دولت بودجه کافی برای اجرای این طرح ندارد چرا این طرح را که خیلی هم حیاتی و لازم به نظر نمی رسد و موجب از بین رفتن زیست بوم یک منطقه شده و می شود، تعطیل نمی کند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر