۱۳۹۵ بهمن ۱۰, یکشنبه

گزارشی از وضعیت سه زندانی بهایی در استان کرمان

عکس ‏‎Bahainews‎‏
 امرالله خالقیان ، سمیر خلوصی و روحیه زینلی که پیشتر توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بودند همچنان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات و زندان شهربانی این استان زندانی هستند.
بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز امرالله خالقیان پس از گذشت ۴۰ روز همچنان در سلول انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات تحت بازجویی بوده و طی این مدت تنها دو بار و نزدیک به ۵ دقیقه اجازه ملاقات با خانواده خود را داشته است. این شهروند بهایی که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده است طی این مدت تحت بازجویی بوده است وبا وجود گذشت یک ماه همچنان بازپرس پرونده اجازه انتقال وی به زندان را نداده است.
یک منبع مطلع می گوید که ماموران امنیتی امرالله خالقیان را در یک سلول انفرادی بدون داشتن حق کتاب و یا هر گونه امکانات زندانی کرده اند.
به گفته یک منبع نزدیک به این خانواده بهایی درخواست ملاقات هر ۲۰ روز یکبار تاکنون پذیرفته شده است و آن هم در حدود ۲ و یا ۳ دقیقه بیشتر طول نمی کشد و دو مامور نیز در این ملاقات ها حضور داشته اند.
همچنین به گفته این منبع مطلع بازپرس پرونده که شخصی به نام آقای گرامی است به خانواده ها حتی اجازه ورود به اتاق و صحبت کردند درخصوص پرونده را نمیدهد و به همین دلیل اطلاع دقیقی از ادامه بازجویی و انفرادی ماندن آقای خالقیان در دست نیست.
امرالله خالقیان پیشتر به همراه همسرشان فریبا روحانی در تاریخ ۱ دی ماه ۱۳۹۵ توسط ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل بازداشت شده بود و همسر وی پس از ساعاتی بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات آزاد شده است.
همچنین سمیر خلوصی و روحیه زینه زوج بهایی که پیشتر توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بودند پس از گذشت یک ماه به زندان شهربانی این استان منتقل شدند و در بند مواد مخدر این زندان ، محبوس می باشند. 
به گفته منابع مطلع در زمان بازداشت سمیر خلوصی برخورد فیزیکی روی داده است و منزل این شهروند بهایی به مدت نزدیک به ۳ ساعت مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفته و همسر وی خانمروحیه زینلی نیز پس از دو بار احضار به اداره اطلاعات ، بازداشت و هم اکنون در زندان کرمان معروف به زندان شهربانی محبوس می باشد.
سمیر خلوصی در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۵ و روحیه زینلی نیز در تاریخ ۱۴ دی ماه توسط ماموران امنیتی بازداشت شده اند.
طی دو هفته اخیر پنج شهروند بهایی دیگر به نام های سهیل کشاورز ، امرالله خالقیان ،سمیر خلوصی ، مهبد اتحادی،مریم بشیر و برهان اسماعیلی در شهرهای قزوین ،کرمان، یزد و بوشهر بازداشت شده اند.
بهاییان از بزرگترین اقلیت‌های دینی در ایران هستند که جمهوری اسلامی آن را به رسمیت نمی‌شناسد و به عنوان "فرقه ضاله" از آن نام می‌برد.پس از انقلاب اسلامی در ایران بسیاری از شهروندان بهایی تنها به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی بازداشت شده اند و با احکام ناعادلانی دوران محکومیت خود را طی کرده اند، با این وجود مسئولین جمهوری اسلامی همواره عنوان کرده اند که حکومت ایران هیچ گاه به صرف بهایی بودن پیروان دیانت بهایی با آنان برخورد نکرده و بهائیان از حقوق شهروندی برخوردارند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر