۱۳۹۶ خرداد ۲۱, یکشنبه

مجروح شدن یک کولبر در مناطق مرزی نوسود به دنبال شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی



روز گذشته، در پی شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی نوسود به کولبران در منطقه مرزی قلاگاه، یک کولبر مجروح شده و ۶ رأس از چهارپایان آنان نیز تلف شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۰ خردادماه ، نیروهای مرزبانی نوسود در منطقه مرزی « قلاگاه » اقدام به تیراندازی به کاروانی از کولبران و کاسبکاران نمودند که بر اثر این تیراندازی علی محمدی ساکن روستای شریکان از توابع نوسود مصدوم شده و ۶ رأس از چهار پایان آنان نیز تلف شدند.
یک منبع آگاه به شبکه حقوق بشر کُردستان گفت: «کاروان کولبران در حالی مورد هدف تیراندازی قرار گرفته بودند که آنها باری به همراه نداشته و در داخل خاک ایران بوده‌اند.»
پیش‌تر نیز یک کولبر کُرد با سنگ‌پراکنی نیروهای نظامی در همین منطقه مرزی مجروح شده بود. بر اساس این گزارش «روز یکشنبه ۷ خردادماه، در “کوه سونی” از توابع شهرستان مرزی نوسود تعدادی از کولبران که برای حمل بار در حال حرکت به سوی مرز بودند با سنگ مورد هدف قرار گرفتند، در جریان این سنگ‌پراکنی، “سەرکه‌وت ویسی”، ۳۸ ساله، اهل روستای نیسکانه و ساکن پاوه از ناحیه مچ پای راست به شدت مجروح شد».
از ابتدای سال جاری در چندین نوبت چهارپایان کولبران در مرزهای مختلف کردستان توسط نیروهای مسلح ایران کشتە و گاها اجناس و بارهای آنها توسط این نیروها مصادره یا بە آتش کشیده می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر