۱۳۹۵ دی ۳۰, پنجشنبه

نامه اسماعیل عبدی در اعتراض به وضعیت هنرمندان زندانی



اسماعیل عبدی، فعال صنفی محبوس در زندان اوین، طی نامه‌ای با اشاره به وضعیت مهدی رجبیان و یوسف عمادی حسین رجبیان و کیوان کریمی، چهار هنرمند زندانی، نسبت به بازداشت هنرمندان و صدور احکام برای آنان اعتراض کرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، متن این نامه که از سوی حقوق معلم و کارگر منتشر شده است، در پی می‌آید:
هنر، تجلی زیبای کشفِ اسرار هستی و دریچه نگاهی دیگرگونه به جهان است. سعدی در باب هنر و هنرمند این‌گونه می‌گوید: «دولتِ هنر مُلک پاینده است و چشمه زاینده، هنرمند هرجا رود قدر بیند و بر صدر نشیند و بی‌هنر لقمه چیند.»
تاریخ نشان می‌دهد که در مقاطع نامساعد تاریخی نیز، قدر و مقام هنر و هنرمند تا حدی بالا بوده که لااقل به جان، در امان بوده‌اند.
متأسفانه اکنون‌که شاهد برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی و مدنی هستیم، موج برخورد با هنرمندان نیز در حال فزونی است.
این روزها، مهدی رجبیان و یوسف عمادی، دو موزیسین جوان و پرکار و حسین رجبیان و کیوان کریمی (نامزد دریافت جایزه جشنواره کن)، دو فیلم‌ساز جوان و شاخص کشور دربند اسارت‌اند. دریغا که مهدی رجبیان، علیرغم بیماری شدید، به بیمارستان اعزام نمی‌شود.
در این میان، از صنف هنرمندان انتظار می‌رفت، نسبت به این بازداشت‌ها، واکنشی درخور نشان دهند، که متأسفانه در فضای امنیتی موجود، سکوت پیشه کرده و هنرمندان دربند، هزینه‌های گزاف‌تری پرداخته‌اند.
به‌عنوان یک معلم و فعال صنفی، مسئولان قضایی را به تفکر درباره عواقب سوء این بازداشت‌ها فرامی‌خوانم و قویاً معتقدم که بازداشت یک هنرمند، به‌منزله دربند کردن کل جامعه است.
اسماعیل عبدی، زندان اوین
بیست و هشتم دی‌ماه نودو پنج
اندیشگاه ۷ سالن ۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر