۱۳۹۵ بهمن ۳, یکشنبه

حبیب ساسانیان؛ هشتمین ماه بلاتکلیفی و محرومیت از درمان در زندان تبریز


Image result for ‫حبیب ساسانیان؛ هشتمین ماه بلاتکلیفی و محرومیت از درمان در زندان تبریز‬‎

حبیب ساسانیان شاعر اردبیلی محبوس در زندان تبریز در هشتمین ماه بلاتکلیفی به سر می برد. بلاتکلیفی و عدم برگزاری دادگاه برای این شهروند زندانی درحالی است که  وی از بیماری های مختلف رنج برده و از رسیدگی پزشکی محروم است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حبیب ساسانیان شاعر اردبیلی مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری همراه پنج فعال ترک (آذری) دیگر در شهر اردبیل بازداشت شد.

یک منبع آگاه از وضعیت آقای ساسانیان در باره وضعیت جسمی این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “حبیب درحال حاضر از بیماری قند و فشار خون رنج می برد.”

حبیب ساسانیان به همراه مهدی جوادزاده، حمید ثقفی، بابک آوند، اسماعیل افخمی و یونس رحیمی بازداشت شد.
هرانا پیشتر گزارش کرده بود، آقای ساسانیان که از فشار خون بسیار بالا و درد چشم رنج می برد، تاکنون چندین بار در زندان از هوش رفته اما با کمک همبندی های خود نجات یافته است.
این زندانی سیاسی تاکنون چندین بار از مسئولین بند ۱۲ در زندان تبریز تقاضای رسیدگی پزشکی داشته، اما هربار به تمارض متهم و تهدید شده به بند ویژه تبعید خواهد شد.
در اوایل تیرماه سال جاری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی این فعالان را «اعضای باند ۶ نفره جاسوسی گامو» معرفی کرد.
مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی مدعی شد این افراد «اسناد طبقه بندی شده نظامی و اقتصادی را جمع آوری می‌کردند و در اختیار دشمنان نظام قرار می‌دادند».
هرانا دلیل بازداشت این فعالان را پیش تر فعالیت در «رابطه با مسئله قره باغ و ارمنستان» عنوان کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر