۱۳۹۵ بهمن ۳, یکشنبه

هشدار پزشکان در خصوص وضعیت نامساعد آرش صادقی؛ ممانعت ارگان‌های امنیتی و قضایی از اعزام به بیمارستان



شامگاه جمعه اول بهمن‌ماه، آرش صادقی، بار دیگر در اثر تهوع و بالا آوردن خون رقیق به بهداری منتقل و پس از رسیدگی با سرم و دستگاه اکسیژن و همچنین انجام تعدادی آزمایش به بند بازگردانده شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پزشکان بهداری در آخرین انتقال آرش صادقی به بهداری که در شامگاه اول بهمن ماه روی داد، اعلام داشته‌اند، وجود خون در مدفوع و تهوع شدید این زندانی سیاسی، نشان‌دهنده‌ی خونریزی معده‌ی او است و اقدامات لازم برای درمان تخصصی وی باید سریعاً صورت گیرد.
پزشکان همچنین هشدار داده‌اند، داروی ضد تهوع که از سوی بهداری برای مساعد شدن مقطعی وضعیت این زندانی تجویز می‌شود، در صورت تکرر در استفاده، اثرات منفی بر سلامت وی دارد.
علیرغم وضعیت وخیم آرش صادقی و تأکید پزشکان بر انتقال به بیمارستان، دادستانی و سپاه پاسداران همچنان با اعزام این زندانی سیاسی به مراکز درمانی مخالفت می‌کنند.
این زندانی سیاسی قرار بود روز سه شنبه ۲۸ دی‌ماه برای معاینه ریه، انجام تست تنفسی و معاینه معده به بیمارستان منتقل شود اما با مخالفت دادستانی انتقال وی لغو گردید.
در ۱۸ دی‌ماه نیز، آرش صادقی برای ساعاتی به بیمارستان طالقانی اعزام شد اما نیروهای امنیتی که در بیمارستان حضور داشتند، با نظر پزشک معالج که خواستار بستری شدن این زندانی سیاسی در بیمارستان شده بود، مخالفت کرده و وی را به زندان اوین بازگرداندند.
این زندانی سیاسی که روز سه شنبه ۱۴ دی‌ماه پس از ۷۲ روز اعتصاب غذا و اعزام گلرخ ایرایی به مرخصیاعتصاب خود را متوقف کرد، با توجه به ازکارافتادن بیش از ٧٠٠ درصد کلیه‌ها، خونریزی معده، کم خونی، چسبندگی روده، آریتمی قلب، عفونت ریه و به‌طورکلی خارج شدن عملکرد بدن از روند طبیعی، در وضعیت وخیمی قرار دارد و می‌بایست برای مدتی طولانی در خارج از زندان تحت درمان قرار گیرد.
آرش صادقی در نامه‌ای که پیش‌تر از سوی تارنگار حقوق بشر در ایران منتشر شد، به‌تفصیل درباره دلایل اعتصاب غذای خود توضیح داده و با انتشار یادداشتی به نقض قانون مکرر در روند پرونده همسرش اشاره کرده بود.
آرش صادقی، فعال سیاسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی به همراه همسرش، گلرخ ابراهیمی ایرایی، در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت و یکم دی‌ماه سال ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه غیرقانونی» و همسرش به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به پانزده سال حبس و شش سال حبس محکوم شدند که این حکم برای آرش صادقی طی دادگاه تجدیدنظر مورد تائید قرار می‌گیرد که با حساب چهار سال تعلیقی در پرونده قبلی حکم به ۱۹ سال حبس افزایش یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر