۱۳۹۵ دی ۲۹, چهارشنبه

با رای دادگاه، کلیسای کاتولیک زمین خود را از هیاَتی‌ها پس گرفت

بت کلیا هم بصدا در آمد؛ اگر ما (مسیحیان) کافریم چرا در مجلس حضور داریم؟نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی که از عاملین پشت پرده بستن کلیساهای فارسی زبان توسط مقامات امنیتی است سرانجام از سیستم دولتی و قوانین تبیعض آمیز جمهوری اسلامی علیه پیروان دینی بویژه مسیحیان لب به اعتراض و سخن گشود.تکرار یک توهم حکومتی؛ پیروان ادیان ایران بیشترین آزادی را در دنیا دارند!به اعتقاد نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، آزادی‌هایی که پیروان ادیان در ایران دارند، در هیچ جای دنیا برای پیروان ادیان آن کشور وجود ندارد.

این ماجرا مربوط به سال ۱۳۹۴ بود، که گروهی بسیجی و هیاتی در زمین کلیسا بنای حسینیه تاسیس کرده و از تخلیه آن سر باز می زدند. ف از زمین کلیسای کاتولیک آشوری واقع در خیابان پاتریس لومومبا تهران صادر شد و این زمین به مالک آن که کلیسا بود بازگشت

بت‌کلیا نمانیده آشوریان در مجلس، دی ماه دو سال پیش به روزنامه شرق، گفته بود، گروهی در لوای هیات مذهبی، به بهانه تاسیس و بنای حسینیه، زمین متعلق به کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی در خیابان پاتریس لومومبای تهران را به صورت غیر قانونی تصرف کرده‌اند و با وجود مراجعات مکرر و بررسی متعدد مسئولان، به تصرفات غاصبانه خود ادامه داده و ادعای دین‌داری هم می‌کنند.

نماینده آشوریان در آن زمان با علی یونسی، دستیار ویژه حسن روحانی در امور اقوام و پیروان دینی و مذهبی نیز صحبت کرده بود که او گفته بود، «کاری از دستش بر نمی‌آید»!

این نمانیده در گفتگو با شرق به ماده ۸۸۱ قانون مدنی ایران که بر اساس آن «کافر از مسلم ارث نمی‌برد» اشاره کرده بود و گفته بود «سال‌هاست که ما شاهد هستیم در برخی از خانواده‌های پیروان دینی، یکی از فرزندان اعلام می‌کند مسلمان شده و به این ترتیب، ارثیه پدری را به طور کامل تصاحب می‌کند و با استناد به این ماده، هیچ سهمی هم به خواهر و برادر و مادرش داده نمی‌شود. این در حالی ‌است که خیلی از این افراد اعتقادی هم به دین اسلام ندارند و فقط با استفاده از این امکان قانونی، ثروت خانوادگی را تصاحب می‌کنند و بعد هم از کشور خارج می‌شوند».

او پرسیده بود که «اگر ما کافریم، در این مجلس چکار می‌کنیم؟»

سخنان یوناتن بت‌کلیا درباره غصب زمین یک کلیسا توسط هیاتی مذهبی در حالی بیان شده که او در مصاحبه‌ای با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در اسفند ۱۳۹۲ مدعی شده بود: «وجود کلیساهای متعدد در ایران و حتی در دورافتاده‌ترین روستا‌ها و حراست برخی از آن‌ها توسط برادران مسلمان نشانه برخورداری کامل پیروان دینی ایران از آزادی و امنیت است».

وی همچنین گفته بود: «پیروان دینی رسمی کشور نه تنها هیچ مشکلی از نظر برگزاری آداب مذهبی خود ندارند، بلکه قانون اساسی کشور امتیازاتی برای آن‌ها از جنبه‌های گوناگون از جمله حقوق شهروندی و حقوق دینی مذهبی در نظر گرفته است».

نماینده آشوریان و کلدانیان ایران در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس گفته بود که «مدعیان دروغین حقوق بشر باید بدانند پیروان دینی ایران پشتوانه بزرگی به نام قانون اساسی دارند و تمامی حقوق آن‌ها در آن درج شده است».

یوناتن بت کلیا ۷ دی ۱۳۹۴ نیز در این باره نطقی در مجلس داشت که گفت، «….قریب به دو سال است که گروهی در لوای هیات مذهبی به بهانه تاسیس و بنای حسینیه زمین متعلق به کلیسای کاتولیک آشوری کلدانی در خیابان پاتریس لومومبای تهران به صورت غیر قانونی تصرف کرده‌اند و علی رغم مراجعات مکرر و بررسی متعدد مسئولین، به تصرفات غاصبانه خود ادامه داده و ادعای دین داری می نمایند حال اینکه حسب نص صریح احکام فقهی عبادت در زمین غصبی باطل بوده و مورد پذیرش نیست. جای بسی تعجب است که پیگیری های به عمل آمده در طول یک سال گذشته هنوز این هیات به ظاهر مذهبی با گستاخی تمام به اقدامات غیرشرعی و غیرقانونی خود ادامه داده و به صراحت به نهادهای رسمی و حکومتی و جامعه مسیحیان کشور دهن کجی می نماید».

سرانجام پس از دو سال پیگیری رای قطعی و نهایی مبنی بر خلع ید و قمع اموال و مستحدثات شخص متصرف صادر و قابل اجرا شد و این زمین به کلیسا باز می‌گردد البته پس از تحمل مصائب بیشمار و صرف هزینه و زمان زیاد، تنها برای اثبات آن چیزی که حق مسلم و قانونی مسیحیان آشوری ایران بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر