۱۳۹۴ اسفند ۸, شنبه

عباس لسانی در اعتصاب غذا به سر می برد


  abbas lesani

 عباس لسانی فعال مدنی اردبیل، از تاریخ پنجم اسفندماه در زندان شیراز اعلام اعتصاب غذا کرده است، خانواده این زندانی نیز طی ماه گذشته چند بار به دادگاه احضار شده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عباس لسانی فعال مدنی ترک (آذری) زندانی زندان شیراز در پی انتقال اش  به بند عبرت به دلیل عدم ایجاد ارتباط با بیرون از زندان از تاریخ ۵ اسفند ماه در اعتصاب غذا به سر میبرد.
عباس لسانی، فعال مدنی محبوس در زندان شیراز که پنجشنبه بیست و یکم آبان ماه، بدون اطلاع قبلی از زندان اردبیل به زندان شیراز منتقل شد، از بدو ورود به این زندان از ملاقات با خانواده اش محروم بوده است. و هم اینک نیز از ایجاد ارتباط تلفنی محروم است.
گفتنی است که بنا به احضاریه قبلی سه شنبه چهارم اسفند، رقیه علیزاده همسر عباس لسانی به عنوان متهم  و علی و مهدی، پسران عباس لسانی به عنوان مطلع در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل به ریاست قاضی طاهری فر و به اتهام “توهین به رهبری” و “اخلال در نظم”، حاضر شدند.
بنابر گفته ی علی لسانی این احضار در پی گرفتن تولد برای پدر زندانی و در تیعبد خانواده و دعوت بستگان نزدیک که منجر به آمدن دوستان عباس لسانی به خانه ی وی صورت گرفته است.
این خانواده گفته اند که دادیار مربوطه سئوالات بی ربط پرسیده و آنها حاضر به امضای اوراق دادگاه نشده اند.خانم علیزاده  ۲۶  بهمن ماهاحضار شده و پیش از آن نیز به صورت تلفنی احضار شده بود. او احتمال داده که احضارش به دلیل شکایت اداره اطلاعات شهرستان اردبیل به دلیل مصاحبه و اطلاع رسانی از وضعیت همسرش باشد.
عباس لسانی، فعال مدنی که به دلیل عدم رعایت اصل ۱۶۸ قانون اساسی دایر بر تشکیل جلسات دادگاه بصورت علنی، در هیچ یک از ۳ جلسه دادگاه شرکت نکرده بود، در پنجم اردیبهشت ماه طی دادنامه ای از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر اردبیل به ریاست قاضی اسدپور، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
عباس لسانی فعال مدنی ترک (آذری) و پدر سه فرزند که سابقه بازداشت و زندانی شدن های متعددی دارد، آخرین بار روز هیجدهم شهریور سال ۱۳۹۰، در پی اعتراضات به خشک شدن دریاچه ارومیه، به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور، در شهر اردبیل بازداشت شد، وی پس از ۵۵ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل روز ۱۴ آبان ۹۰ با قرار وثیقه ۱۰۰ ملیون تومانی آزاد گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر