۱۳۹۴ اسفند ۹, یکشنبه

فارس: پیروزی اصلاح طلبان در تهران، صرفا در فضای مجازی است و در عالم واقعیت شکست خورده اند

 اکثریت قابل توجهی از آرای رای دهندگان در حوزه انتخابیه تهران به سبد لیست اصلاح طلبان واریز شده است.
رسانه های دولتی و اصلاح طلب که تقریباً از نتیجه انتخابات سراسری مایوس شده اند، تلاش دارند تا نظیر انتخابات ریاست جمهوری سال 88 با هیاهو و ایجاد فضای هیجانی درباره آرای تهران، نوعی ذهنیت پیروزمندانه در بدنه اجتماعی خود ایجاد کنند و اگرچه در شرایط کنونی توان و ظرفیت اقدامات خیابانی را ندارند اما تلاش می کنند تا در فضای مجازی چنین ذهنیتی را در قالب مطالب و تصاویر و کلیپ ها و... تا حد امکان گسترش دهند.
اما حقیقت این است که این پیروزی مجازی صرفاً در همان فضای مجازی و برای چند روزی کاربرد دارد و در عالم واقع آنچه نصیب اصلاح طلبان و حامیان دولت شده چیزی جز ناکامی قابل توجه و شکستی غیرقابل باور نیست. چرا که اگر هدف غایی هر انتخابات را به دست گیری سکان اداره یک نهاد (مثل مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان) در نظر بگیریم، جریان اصلاح طلب و دولت در این انتخابات قاطعانه ناکام مانده است. مجلس خبرگان که جای خود دارد، برای اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب است که یک دولت مستقر در نخستین دوره خود نتوانسته است گفتمان مجلس را خود همراه سازد. حال اگر عده ای بخواهند نام چنین ناکامی بزرگی را پیروزی بگذارند، منطقی جدید و البته عجیب و غریب است!
شکست سنگین محافظه‌کاران در انتخابات تهران
دیگربان - گزارش‌ها از شکست نامزدهای محافظه‌کار در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حکایت دارد.
براساس آخرین گزارش‌ها٬ از فهرست محافظه‌کاران در انتخابات مجلس تنها غلامعلی حداد عادل در میان ۳۰ نامزد پیروز دیده می‌شود که به تدریج نام وی نیز در حال خروج از این فهرست است.
از محمد یزدی٬ احمد جنتی و مصباح یزدی به عنوان سه نامزد برجسته محافظه‌کاران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام برده می‌شود که از راه‌یابی به این مجلس باز مانده‌اند.
شمارش صندوق‌های رای در تهران نشان می‌دهد نامزد‌های محافظه‌کار در آستانه حذف کامل در این حوزه انتخابیه هستند٬ اما نتیجه قطعی هنوز از سوی وزارت کشور اعلام نشده است.
از فهرست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت به عنوان برنده نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در حوزه تهران نام برده می‌شود.
در صورت ادامه این روند٬ محافظه‌کاران یکی از سخت‌ترین شکست‌های انتخاباتی خود در ۱۰ سال گذشته را تجربه خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر