۱۳۹۴ اسفند ۱۰, دوشنبه

معلم زندانی به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان از ملاقات محروم ماند


mahmoud beheshti

 محمود بهشتی لنگرودی، معلم زندانی، امروز برای «حفظ کرامت و منزلت انسانی خود به عنوان معلم و فعال صنفی زندانی»، با امتناع از پوشیدن لباس زندان، از حق خود برای ملاقات صرفنظر کرد. در حالی که خانواده این معلم زندانی با مجوز دادستانی در سالن ملاقات حضور یافته بودند، این معلم زندانی اصرار مسئولین بند هفت مبنی بر پوشیدن لباس زندان را غیرقانونی خوانده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این هفته خانواده محمود بهشتی راس ساعت مشخص برای ملاقات حضوری که هر ماه یک بار میسر است، به زندان مراجعه کردند و بعد از طی روال اداری معمول و پس از حدود یک ساعت و نیم انتظار در سالن ملاقات، از طرف مسوولین سالن ملاقات خبر رسید که ملاقات لغو شده است.
بعد از پرس و جوی خانواده بهشتی از مسوولین زندان، آنها گفته اند که از علت لغو ملاقات اطلاع ندارند.
پس از تماس محمود بهشتی لنگرودی با خانواده، بهشتی علت لغو این ملاقات را امتناع خودش از پوشیدن لباس زندان، «برای حفظ کرامت و منزلت انسانی خود به عنوان معلم و فعال صنفی زندانی» عنوان کرده است.
طبق روال معمول زندان اوین، روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته، روز ملاقات خانواده ها با زندانیان بند ۷ است.
مسئولین بندهای مختلف زندان اوین درباره اجبار به پوشیدن لباس زندان موسوم به “لباس سیم خاردار” سلیقه‌ای عمل می‌کنند و هیچ قانون، رویه و یا بخشنامه‌ای در این باره وجود ندارد.
محمودبهشتی لنگرودی سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان که دراعتراض به اجرای حکم ۹سال حبس، در دادگاهی غیرعلنی و بدون حضورهیات منصفه ،پس از انجام یک اعتصاب غذای ۲۱ روزه به مرخصی آمده بود، روز پنج شنبه ۲۴ دی ماه، با درخواست تمدید مرخصی وی از سوی مسئولین زندان مخالفت بعمل آمده بود مجددا به اوین بازگشت.
لازم به ذکر است که محمود بهشتی‌ لنگرودی، سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان ایران، بیش از دو سال پیش از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به زندان محکوم شد.
حکم آقای بهشتی در خرداد ۱۳۹۲اعلام شد و او همزمان در صفحه شخصی فیسبوک خود اعلام کرد: “آقای صلواتی حکمم را به من ابلاغ کرد. چهارسال زندان به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، یک سال زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام.”
وی افزود: “با احتساب چهار سال حبس تعلیقی، جمعا می شود ۹ سال زندان، به همین راحتی.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر