۱۳۹۴ اسفند ۸, شنبه

آقای رئیس‌جمهور! امانتدار رای مردم باشید


 

سید مهرداد طباطبایی:

خبرهایی که از ستاد انتخابات کشور می رسد، نگران کننده است. با وجود مشارکت پرشور مردم و رای معنادار آنها به هر دو فهرست انتخاباتی مجلس و خبرگان، هنوز نتایج اولیه انتخابات در تهران اعلام نشده است. آن هم در حالی که در تمام انتخابات گذشته، تا این ساعت از فردای روز انتخابات، تکلیف برنده و بازنده کلی انتخابات تا حدود زیادی روشن بود و نتیجه شمارش اولیه هم اعلام شده بود.
عجیب است اما واقعیت دارد. مسئولان وزارت کشور رسما اعلام می کنند که نتایج را در اختیار دارند اما منتشر نمی کنند. مردم به خوبی به خاطر دارند که در همه ادوار پیشین مجلس شورا و خبرگان، ستاد انتخابات کشور نتایج آرای شهرهای بزرگ و به ویژه تهران را به تدریج منتشر می کرد. چه توجیهی برای اینکه دولت نتیجه ی خواست و رای مردم را از خود آنها پنهان کند یا اعلام آن را به تاخیر بیندازد، وجود دارد؟
خبرهای غیررسمی که از اتاق تجمیع می رسد، خبر از نتیجه ای متفاوت با چیزی می دهد که رسانه های امنیتی اقتدارگرایان از صبح امروز ادعا کنند. سکوت و تعلل مسئولان اجرایی برگزاری انتخابات، می تواند یاریگر اینان در پیشبرد اهداف جنگ روانی خود و خدای ناکرده دستکاری نتایج باشد.
رئیس جمهور باید بایستد. مردم به دعوت او و دیگر چهره هایی که هنوز آبرویی پیش مردم دارند، اعتماد کردند و به صحنه آمدند. هیچ مصلحتی بالاتر از آن نیست که رای مردم همانطور که در صندوق ها ریخته شده، قرائت و اعلام شود. به تاخیر انداختن اعلام نتایج آرا، برای افکار عمومی هیچ معنایی جز دست و پا زدن و وقت خریدن برای یافتن راهی برای فرار از پذیرش شکست، ندارد.
دولت نباید به خواست غیرقانونی نهادهای نظارتی برای اعلام نکردن نتایج تن دهد. اگر بازندگان خواستند همانند مجلس ششم، آرای مردم را ابطال کنند، خود می دانند و خدا و مردم. اما دولت نباید به چنین ننگی تن دهد که اعلام رای مردم را معطل امضای کسانی کند که مردم به انحصارطلبی همان ها “نه” گفته اند. هیچ مصلحتی مهمتر از خواست مردم نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر