۱۳۹۴ اسفند ۱۰, دوشنبه

اعتصاب غذای عباس لسانی در زندان شیراز پایان یافت


 abbas lesani

عباس لسانی فعال مدنی ترک (آذری) با بازگشت به بند و دریافت حق تلفن به اعتصاب غذایش پایان داد. این فعال مدنی ساکن اردبیل به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم و به زندان شیراز تبعید شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عباس لسانی در پی انتقال اش  به بند عبرت زندان شیراز و قطع ارتباط با بیرون از زندان از تاریخ ۵ اسفند ماه اعلام اعتصاب غذا کرده بود.
عباس لسانی  از زمان تبعید به زندان شیراز در بیست و یکم آبان ماه، از ملاقات با خانواده اش محروم بوده است.
خانواده این زندانی نیز طی ماه‌های گذشته بارها به مراجع قضایی احضار شده اند.
عباس لسانی به دلیل عدم رعایت اصل ۱۶۸ قانون اساسی دایر بر تشکیل جلسات دادگاه بصورت علنی، در هیچ یک از ۳ جلسه دادگاه شرکت نکرده بود، در پنجم اردیبهشت ماه طی دادنامه ای از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر اردبیل به ریاست قاضی اسدپور، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
این فعال مدنی و پدر سه فرزند که سابقه بازداشت و زندانی شدن های متعددی دارد، آخرین بار روز هیجدهم شهریور سال ۱۳۹۰، در پی اعتراضات به خشک شدن دریاچه ارومیه، به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور، در شهر اردبیل بازداشت شد، وی پس از ۵۵ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل روز ۱۴ آبان ۹۰ با قرار وثیقه ۱۰۰ ملیون تومانی آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر