۱۳۹۴ اسفند ۸, شنبه

درخواست نوم چامسکی، نئومی کلاین، اَوی لوییس از ترودو برای آزادی زندانیان ایرانی-کانادایی

                                  noam chamski 
نوم چامسکی، نئومی کلاین، اَوی لوییس و بیش از ۲۷۰ نفر دیگر از جاستین ترود، نخست وزیر کانادا خواستند برای آزادی زندانیان ایرانی-کانادایی تلاش کند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شهروند، بیش از ۲۷۰ تن از اندیشمندان، کنشگران حقوق بشر، هنرمندان، و شهروندان ایرانی و غیر ایرانی نامه‌ای را امضا کردند که در آن از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا درخواست می‌شود در مذاکره با دولت ایران، حقوق بشر را مد نظر داشته باشد و به‌ویژه برای آزادی دو زندانی ایرانی مقیم کانادا، آقایان مصطفی عزیزی و سعید ملک‌پور تلاش کند. در این نامه بیان شده که چنین تلاشی در راستای شهرت کانادا در دفاع از دموکراسی و حقوق بشر دیده خواهد شد و از سوی ایرانیان داخل و خارج از کشور مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
در این نامه همچنین به موفقیت مذاکرات دولت‌های آمریکا و ایران اشاره شده است که در نتیجه آن چهار زندانی ایرانی-آمریکایی آزادی‌شان را به‌دست آوردند.
دولت کانادا اخیرا به رفع تحریم‌هایی که بر ایران اعمال شده بود پرداخته و اعلام کرده در حال برقراری روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی است. امضاکنندگان نامه از تلاش دولت کانادا در این زمینه استقبال می‌کنند و باور دارند که برقراری روابط دیپلماتیک باعث افزایش نفوذ دولت کانادا بر ایران خواهد شد. امضاکنندگان از دولت کانادا می‌خواهند در جریان مذاکرات بین دو کشور برای برقراری روابط دیپلماتیک خواستار بهبود شرایط حقوق بشر در ایران شود. نامه با اشاره به سابقه تاسف‌آور حقوق بشر در ایران بر این تاکید می‌کند که این شرایط در دو سال گذشته بهبود نیافته است.
برخی از امضاکنندگان نامه به شرح زیر می‌باشند:
“مهرداد آرین‌نژاد، پیام اخوان، محمد اولیایی‌فرد، سهیل پارسا، دوینا پوپسکو، لیلی پورزند، شهرام تابع محمدی، محمد تاج‌دولتی، رامین جهانبگلو، نوم چامسکی، مهرداد حریری، حسین رئیسی، حسن زرهی، نیاز سلیمی، فرح طاهری، کمال طراوتی، پرستو عزیزی، پال کاپلند، نئومی کلاین، اَوی لوییس، زرین محی‌الدین، مریم ملک‌پور، فرشته مولوی، مهردخت هادی”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر