۱۳۹۴ اسفند ۸, شنبه

هاشمی رفسنجانی: هر چه بود تمام شد، دوران همکاری فرا رسیده است


rafsanjani in majma

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه شنبه هشتم اسفند این مجمع گفت که با تمام شدن رقابت‌های انتخاباتی «دوران همکاری فرا رسیده است».
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، رفسنجانی حضور مردم در انتخابات را «تأکیدی بر تداوم نقش مردم برای تقویت پایه‌های نظام» خواند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «احتیاج به هماهنگی مثال زدنی داریم چون هر چه بود و هر چه شد، تمام شد و نباید به مباحث اختلاف برانگیز دامن زده شود».
بر اساس اعلام نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات خبرگان رهبری در تهران، هاشمی رفسنجانی در جایگاه نخست و محمد تقی مصباح یزدی در جایگاه شانزدهم قرار دارد.
تعداد نمایندگانی که از تهران به مجلس خبرگان رهبری وارد می‌شوند ۱۶ نفر است.
احمد جنتی، از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر اساس نتایج اولیه انتخابات خبرگان، در تهران در جایگاه دهم قرار گرفت.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «نتیجه انتخابات هر چه باشد، به خیر و صلاح کشور و برای ارتقاء جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان و مورد رضایت نظام، مردم و رهبری باشد».
هاشمی رفسنجانی کاندیدای مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز بود و نام او در فهرست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جای نگرفته بود.
اصول‌گرایان او را به «حمایت شدن از انگلیس» متهم می‌کنند. هاشمی در پاسخ به آن‌ها گفته بود: «چون می‌دانند برای تبلیغ خوب، عملکرد مثبتی ندارند، با توهین و تهمت برای رقبای انتخاباتی منفی بافی می‌کنند».
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیشتر به عملکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان اعتراض کرده بود و این عمل آنان را «تفرقه‌افکنی در جامعه» خوانده بود.
پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، روز گذشته، هفتم اسفند برگزار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر