۱۳۹۴ اسفند ۹, یکشنبه

حمیدرضا یزدانی آزاد نشد


hamidreza yazdani

 دادستانی و اجرای احکام زندان اوین به حمیدرضا یزدانی گفته اند که اشتباه شده است و او در تاریخ مشخص شده در کامپیوتر زندان آزاد نخواهد شد. این زندانی بنا به برگه قضایی و کامپیوتر زندان قرار بود هفتم اسفند آزاد شود.
بنا به اطلاع منابع هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک سال از حبس ۵ ساله این زندانی در آبان ماه ۹۳ بخشیده شده بود.
به گفته یکی از نزدیکان، حمید رضا یزدانی اولین بار در ۶ دی ۱۳۹٠، به دلیل «افشا نامه خیلی محرمانه دفتر رهبری مبنی بر اضافه کردن پسوند «امام» در جلوی نام خامنه‌ای در فضا ی مجازی» دستگیر و به زندان منتقل شد.
او که چند ماه پس از این بازداشت، به قید وثیقه ۵۰۰ میلیونی و بطور موقت آزاد شده بود، نهایتا در سال ۹۲ توسط قاضى صلواتى، محاکمه و به اتهام توهین به رهبری، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و افشاء اسناد محرمانه به پنج سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.
حمیدرضا یزدانی، روز ۴ خرداد ۹۳، جهت اجرای حکم مجددا دستگیر و به بند ۸ زندان اوین منتقل شد و در آبان سال ۹۳، تخفیف یک ساله از محکومیت ۵ سال و نیم این زندانی، به وی ابلاغ شد.
همچنین برادر آقای یزدانی اوایل تیرماه امسال به دلیل پیشرفت بیماری سرطان فوت کرد و علیرغم درخواست های مکرر این زندانی برای مرخصی جهت آخرین دیدار با برادر، مسئولین زندان با آن موافقت نکردند و نهایتا او با تاخیری ده روزه به مرخصی اعزام شد.
حمیدرضا یزدانی هم اینک در بند هشت زندان اوین نگهداری می شود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر