۱۳۹۴ اسفند ۷, جمعه

محمدتقی کروبی: تا ساعت ۹ شب برای پدرم صندوق نبرده‌اند/ نگران اثر روانی رای محصوران بودند



 در حالی‌که زمان انتخابات برای سومین بار تمدید شده، همچنان خانواده مهدی کروبی معترضند که علیرغم وعده مسئولین، تا این ساعت، صندوق رای به محل حصر رهبران جنبش سبز برده نشده است.
محمدتقی کروبی فرزند مهدی کروبی در گفت‌وگو با کلمه با انتقاد از این مسئله می‌گوید: “آخرین خبری که تا نیم ساعت پیش داریم هنوز صندوق رای را به محل حصر نبرده‌اند با اینکه انتخابات تمدید شده است. ما از چند روز پیش رسما درخواست کردیم و پدرم هم همیشه اول صبح رای خود را به صندوق می‌اندازد اما تا ساعت هشت که آخرین ارتباط ما بوده هنوز صندوق را نبرده بودند. پدرم از صبح لیست خود را آماده کرده بودند.”
روز گذشته مهدی کروبی از رهبران محصور جنبش سبز اعلام کرده بود که علیرغم اشکالاتی که از ۸۸ تاکنون داشته و دارم در روز جمعه برای مصلحت مهمتری، حفظ جمهوریت، رای خواهم داد.
فرزند مهدی کروبی در همین باره می‌افزاید: “بعد از درخواست پدرم برای دادن رای، آقای مقیمی در پاسخ به اینکه آیا صندوق رای به محل حصر برده می‌شود، گفته بودند این وظیفه ماست که مقرر کنیم شرایط برای هر تابع ایرانی که می‌خواهد رای دهد فراهم شود.”
ساعاتی پس از آغاز روز انتخابات سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که مهدی کروبی، دبیرکل محصور حزب اعتماد ملی همراه با دیگر مردم در سراسر کشور رای خود را در صندوق سیار انداخت.
محمدتقی کروبی ضمن تکذیب این خبر توضیح می‌دهد: “زمانی که سخنگوی وزارت کشور این حرف را زدند صندوق رای به محل حصر برده نشده بود و تا الان هم برده نشده است و این درست نیست که سخنگوی وزارت کشور از اخبار برخی سایت‌ها این حرف را بزند.”
فرزند مهدی کروبی با تاکید بر اینکه رای دادن یک حق و تکلیف است ادامه می‌دهد: “هر شهروندی حق انتخاب دارد و به خاطر همین هم بسیاری از صندوق‌های رای برای افرادی که کسالت و بیماری یا کهولت سن دارند اعزام می‌شود، در زندان‌ها و پادگان‌ها هم روال به همین شکل است.”
وی با انتقاد از دولت در کوتاهی کردن ارسال صندوق رای به محل حصر تاکید می‌کند: “در حقیقت انتقاد ما به وزارت کشور و وزارت اطلاعات است زیرا این وظیفه دولت و وزارت کشور و اطلاعات است که این حق را در اختیار محصوران بگذارند و اگر تا پایان وقت این چنین نشود آنها باید پاسخ بدهند که چرا یک شهروند را از این حق قانونی محروم کرده‌اند؟ البته برداشت من این است که ممکن است صندوق رای در آخرین لحظات زمان قانونی به محل حصر ارسال شود اما اگر هم در آخرین لحظات صندوق را ببرند باز غیراخلاقی و غیرحقوقی بوده است.”
مهدی کروبی عصر امروز جمعه هفتم اسفندماه در ملاقات با فرزندش محمدحسین در محل حصر خانگی گفته است: “مردم با این حضور چشمگیر خود پای صندوق‌های رای٬ ثابت کردند که ترفندهایی چون عدم تایید صلاحیت و ردصلاحیت نیروهای کارا٬ متعهد و مردمی حامی اصلاحات٬ دیگر جواب نمی‌دهد و این مهمترین پیام امروز مردم بود به مسئولین.”
محمدتقی کروبی در خصوص تاثیر آرا رهبران در حصر خاطرنشان می کند: “زمانی که حکومت نمی‌تواند مهندسی در شمارش آرا انتخابات انجام دهد برایش مهم است که افراد ذی‌نفوذ را از این حق محروم کند. مسلما تاثیر روانی آراء محصورین است که حکومت را از موجی که این رای دادن در شبکه‌های اجتماعی ایجاد خواهد کرد بترساند. اما ما هنوز امیدواریم تا آخرین لحظات صندوق رای به محل حصر ارسال شود.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر