۱۳۹۴ اسفند ۸, شنبه

تاخیر سوال برانگیز در اعلام نتایج انتخابات خبرگان در تهران



 در حالی که مراجع رسمی به شکلی سوال برانگیز درباره نتایج اولیه انتخابات خبرگان در تهران سکوت کرده اند، رسانه های وابسته به سپاه با انتشار نتایج مبهم و متغیر از آرا در حال آماده کردن مخاطبان خود برای پذیرش شکست هستند.
به گزارش کلمه، با آنکه در اکثر استان ها نتایج انتخابات مجلس خبرگان مشخص شده و در بسیاری از حوزه های رقابتی، فهرست خبرگان مردم موفق به کسب اکثریت آرا شده، مراجع رسمی از اعلام نتایج انتخابات خبرگان در تهران خودداری می کنند.
این در حالی است که طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شمارش آرای انتخابات خبرگان قبل از مجلس انجام شده و با توجه به پایان اخذ رای در نیمه شب گذشته، به طور طبیعی تا صبح امروز باید نتیجه نهایی مشخص شود.
تصاویری که از سوی برخی دست اندرکاران صندوق ها در شبکه های اجتماعی منتشر شده، نشان می دهد که فهرست خبرگان مردم نسبت به فهرست اصولگرایان پیشتاز است.
با این حال رسانه های غیررسمی اصولگرایان تاکنون تنها اعتراف کرده اند که هاشمی و روحانی در صدر فهرست منتخبین قرار دارند و درباره جزئیات دیگر از نتایج چیزی نگفته اند.
تنها خبرگزاری فارس در خبری مبهم، ساعتی پیش اسامی شانزده نفر اول تهران را منتشر کرد که نام جنتی و یزدی هم در میان آنها بود و مصباح نیز در رتبه آخر، و بقیه همگی از فهرست خبرگان مردم بودند.
این خبرگزاری وابسته به سپاه اما دقایقی پیش با انتشار خبری تازه، جنتی را از رتبه چهارم به هفتم برد تا مشخص شود که خبر قبلی هم نوعی تمهید افکار عمومی برای پذیرش شکست در انتخابات خبرگان بوده است.
در همین حال خبرآنلاین نوشت: در حالی که بسیاری از آرای صندوق های انتخابات مجلس خبرگان در تهران شمارش شده است، به دلیل نامعلومی از اعلام نتیجه خودداری می شود.
به نوشته این سایت، اکثریت قابل توجهی از صندوقهای رای خبرگان استان تهران تا ساعت۷ بامداد شمارش شده و نتیجه آن به فرمانداری ها اعلام شده اما هنوز به صورت رسمی نتیجه ای اعلام نشده است.
خبرآنلاین افزود: این در حالی است که یکی از رسانه های اصولگرا بامداد امروز مدعی شد از نتیجه ۲۰درصد آرا،آیات جنتی و یزدی را در رتبه های بالای جدول نشان می دهد. با این حال برخی گزارشها از صندقهای متعدد در تهران چنین نتیجه ای را تایید نمی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر