۱۳۹۴ اسفند ۱۰, دوشنبه

مادر سهراب اعرابی: امیدوارم منتخبان مردم از وعده پیگیری رفع حصر عقب‌نشینی نکنند



پروین فهیمی، مادر سهراب اعرابی، از شهدای جنبش سبز در یادداشتی کوتاه با شرحی از روز رای‌گیری نوشته است: با یاد سهراب و همراهی سهراب کوچولوی حسین نورایی‌نژاد زندانی سیاسی تازه آزاد شده به حوزه رای رفتم تا آینده‌ی فرزندانمان را با نمایندگانی که راه اعتدال و اصلاح را در پیش گرفته اند، انتخاب کنم.
به گزارش کلمه، مادر این شهید سبز که در تمام این سال‌ها در مسیر آرمان‌های فرزندش گام برداشته است در ادامه نوشته است: انتخاب کنم تا نمایندگان راه یافته منتخب بدانند صندوق رای صیانت شده راه مدنی برای بیان مطالباتمان است و آنها نیز در مسیر احقاق این حقوق که همانا رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی است، گام بردارند و از وعده هایشان عقب نشینی نکنند.
متن این یادداشت که در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:
نشان یار سفر کرده از که پرسم باز     که هر چه گفت برید صبا پریشان گفت
      غم کهن به می سالخورده دفع کنید      که تخم خوشدلی این است پیر دهقان گفت
      گره به باد مزن گر چه بر مراد رود      که این سخن به مثل باد با سلیمان گفت
امروز برای رفتن به حوزه رای عجله داشتم، اما چون منتظر بودم سهراب هم همراهم شود طول کشید تا حسین و پرستو او را بیاورند.
از صبح اهالی شهرک آپادانا برای انتخاب کاندیداهای مجلس و خبرگان به این حوزه مراجعه می‌کردند. به محض ورود هم شهرکی های عزیز را دیدم که پر تعداد و با ذوق و شوق به کاندیداهای ائتلاف رای می دادند، به امید تغییر در مجلس و خبرگان هر دو لیست کامل را می نوشتند. تغییر از این نظر که مجلس از نمایندگانی انتخاب شوند که به دنبال حقوق شهروندی باشند و قوانینی را تصویب کنند که حقی از کسی ضایع نشود و حق الناس را به رسمیت بشناسند.
به یاد می‌آورم سهراب در سال ۱۳۸۴ برای انتخابات چقدر اصرار داشت که در مرحله دوم ریاست جمهوری باید حتما شرکت کرد و می‌گفت نباید با صندوق رای قهر کنیم. آن زمان سهرابم رای اولی بود. فقظ ۱۶ سال سن داشت. جوانان بسیار جلوتر از ما حرکت می کردند.
امروز من با یاد سهراب و همراهی سهراب کوچولوی حسین نورایی‌نژاد زندانی سیاسی تازه آزاد شده به حوزه رای رفتم تا آینده‌ی فرزندانمان را با نمایندگانی که راه اعتدال و اصلاح را در پیش گرفته اند، انتخاب کنم تا نمایندگان راه یافته منتخب بدانند صندوق رای صیانت شده راه مدنی برای بیان مطالباتمان است و آنها نیز در مسیر احقاق این حقوق که همانا رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی است، گام بردارند و از وعده هایشان عقب نشینی نکنند.
باشد تا سهراب کوچولوهای ما در آینده مانند فرزندان کشورهای توسعه یافته امکان رشد و بالندگی پیدا نمایند و احساس آرامش و امنیت کنند. شکوفه های درختان شهرک باز شده تا با عطرشان و با سپیدی رنگ شان فردایی زیبا را برای مردم نوید دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر