۱۳۹۴ اسفند ۸, شنبه

ملاقات کشیش سعید عابدینی با نمایندگان کنگره آمریکا

نماینده جمهوریخواه ایالت کارولینای شمالی جلسه ای را در کنگره ایالات متحده به مناسبت آزادی کشیش سعید عابدینی، که به تازگی از زندان در ایران آزاد شده است، برگزار کرد.                                                                              
به گزارش «محبت نیوز» رابرت پیتنگر نماینده جمهوریخواه  این جلسه را عصر پنجشنبه (۲۵ فوریه) و به درخواست سعید عابدینی تدارک دید. عابدینی، کشیش ایالت آیداهو پیشتر ابراز تمایل کرده بود تا شخصن از اعضای کنگره به خاطر تلاش هایشان در فشار آوردن به دولت اوباما در جریان مذاکرات اتمی با ایران سپاسگذاری کند.
کشیش عابدینی، شهروند آمریکایی-ایرانی به مدت سه سال و نیم در ایران زندانی بود و پیشتر در ماه ژانویه، در چارچوب توافق تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن همراه با جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست، و امیر حکمتی تفنگدار پیشین ارتش آمریکا آزاد شد و به ایالات متحده بازگشت.
رابریت پیتنگر که تلاش زیادی برای آزادی عابدینی کرد، هنگامی که او و دیگر زندانیان آمریکایی پس از آزادی برای معاینات پزشکی به آلمان منتقل شدند، در بیمارستان نظامی آمریکایی در این کشور با او ملاقات کرده بود.
نصرت‌اﻟله خسروی رودسری، دیگر شهروند آمریکایی بود که که در چارچوب توافق زندانیان میان آمریکا و ایران آزاد شد، ترجیح داد در ایران بماند. متیو ترویتیک، دانشجوی آمریکایی که اعلام کرد برای یادگیری زبان فارسی به ایران رفته بود در توافقی جداگانه میان دو طرف و همزمان با چهار نفر فوق آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر