۱۳۹۴ اسفند ۷, جمعه

شیخ محصور نتوانست رای بدهد؛ بسیاری از تهرانی‌ها به دعوت او رای دادند



تا آخرین ساعت رای گیری٬ علی رغم درخواست خانواده مهدی کروبی و اظهارات محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات مبنی بر فراهم نمودن امکان رای گیری از ایشان٬ این امکان برای مهدی کروبی فراهم نشد.
محمدحسین کروبی٬ فرزند مهدی کروبی در گفت‌وگو با سحام تایید کرد که نهادها و مسئولین دست‌اندرکار امکان رای دادن را برای پدرش فراهم نکرده‌اند.
اگر چه امکان رای‌گیری برای زندانیان در زندان‌های کشور فراهم شده٬ لیکن در دولت اعتدال٬ مهدی کروبی از این حق طبیعی و حداقلی خود در حصر محروم شد.
محمدتقی کروبی نیز ساعتی پیش در گفت‌وگو با کلمه در خصوص تاثیر آرا رهبران در حصر خاطرنشان کرد: “زمانی که حکومت نمی‌تواند مهندسی در شمارش آرا انتخابات انجام دهد برایش مهم است که افراد ذی‌نفوذ را از این حق محروم کند. مسلما تاثیر روانی آراء محصورین است که حکومت را از موجی که این رای دادن در شبکه‌های اجتماعی ایجاد خواهد کرد بترساند. اما ما هنوز امیدواریم تا آخرین لحظات صندوق رای به محل حصر ارسال شود.”
آقای کروبی چند روز پیش گفته بود که برای حفظ جمهوریت نظام در انتخابات شرکت خواهد کرد. خانواده وی نیز با صدور بیانیه‌ای از عموم مردم خواستند تا پای صندوق‌های رای حاضر شوند. اگر چه این رئیس سابق مجالس سوم و ششم از رای دادن محروم شد٬ لیکن با صدور پیام وی٬ می‌توان گفت که “کروبی کار خودش را کرد.” مهدی کروبی نشان داد که همچون گذشته٬ بر باورهایش ایستاده و مسیر انتخابات را بهترین راه برای اصلاح و بهبود شرایط کشور می‌داند و خواهد دانست.
بنا به گفته فرزند ارشد مهدی کروبی٬ دبیرکل حزب اعتماد ملی از روز گذشته لیست مورد نظر خود را برای دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی تهیه کرده بود و از صبح امروز منتظر فراهم شدن امکان رای دادن بود.
محمدتقی کروبی نیز در یادداشت کوتاهی در صفحه فیس بوک خود نوشت: “علیرغم همه ی پیگیری ها صندوق رای امروز به حصر نرفت و پدر نتوانست از این حق و تکلیف ساده شهروندی بهره گیرد. اگرچه اعلام رای او و دیگر عزیزان اثر خود را گذاشت. منتظر توضیح وزارت اطلاعات و کشور خواهیم بود.”
طبعا این بی دقتی و یا محرومیت هدفمند یک شهروند از حق شهروندی‌اش٬ آسیبی است که بیش از همه٬ دولت متوجه آن خواهد شد.
ساعتی پیش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با انتشار سخنان دادستان تهران٬ مصاحبه امیری سخنگوی وزارت کشور را مبنی بر رای دادن مهدی کروبی را تکذیب کرد. دادستان تهران گفته که با توجه به استفساریه به عمل آمده از وزارت اطلاعات، تا زمان مصاحبه آقای امیری، چنین اقدامی صورت نگرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر