۱۳۹۴ اسفند ۱۰, دوشنبه

نگرانی ۲۵ کارگر شرکتی قند فسا از تعدیل احتمالی

یکی از اعضای شورای اسلامی کارخانه قند فسا با تاکید بر اینکه زمزمه‌هایی از تعدیل کارگران شرکتی شنیده می‌شود، از تعطیلی خط تولید کارخانه و معرفی ۲۵۰ نفر از کارگران این کارخانه به اداره کارجهت دریافت بیمه بیکاری خبر داد.
یک عضو شورای اسلامی کارخانه قند فسا در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه کارخانه در دوسال گذشته فقط دو دوره چهل روزه و ۲ ماهه فعال بوده است، افزود: در ۶ سال گذشته ۶۰۰ نفر از کارگران کارخانه تعدیل و یا بازنشسته شده‌اند.
وی افزود: در حال حاضر، فقط ۲۵ کارگر شرکتی در کارخانه در قسمت‌های نگهداری، دفتری و تعمیرات مشغول به کار هستند که با تعطیلی کامل کارخانه، زمزمه‌هایی از تعدیل آن‌ها نیز به گوش می‌رسد.
وی در ارتباط با مشکلات کارخانه و عدم تامین مواد خام اولیه در این واحد تولیدی گفت: استانداری و وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده داده بودند که ۲۵ هزار تن از شکر خام کارخانه را تامین کنند اما تاکنون ققط ۹ تن آن تامین شده است که این موجب شده بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران بیکار شوند.
عضو شورای اسلامی کارخانه قند فسا در انتها افزود: طرح طبقه بندی کارگران کارخانه در طول سالهای گذشته به درستی اجرا نشده و دیده می‌شود کارگری که ۳۰ سال کار کرده فقط ۱۲ سال سابقه کار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر